Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.

seat56f

Medlem
Ja, DC har kört trippla poäng t o m, sist ett par helger i december, IIRC.

AmEx har jag som nämnts ovan fått 25p/100SEK på som bäst.
 

ucce

Medlem
Någon som gjort en årsavgiftförhandling på detta kort nyligen? Har fått avgiften på fakturan nu, så det börjar bli dags för ett samtal med hot om att säga upp kortet. Årlig spend cirka 300k. Förra året fick jag erbjudande om 1000kr på Villa Källhagen eller 500kr i årsavgift (tog det första). Skulle vara bra att veta vad de erbjuder just nu innan jag ringer
 

tic

Medlem
Gick just in via americanexpress.se/bjudin och klickade vidare till SAS Amex. Ser att den nya versionen av blanketten för rekrytering INTE ger den nya medlemmen gratis årsavgift första året utan endast halv avgift (500 kr). Poängen är som tidigare 6000 till den nya medlemmen och 12000 till rekryteraren. Det är ju helt värdelöst. Då blir ju detta bara meningsfullt för personer som redan bestämt sig för att skaffa detta kort, inte för folk som kan övertalas att pröva på gratis. Som "rekryterare" är det ju en enormt större uppförsbacke att sälja in något som kostar än något som är gratis. Verkligen korkat av Amex.
 
Glöm inte detta, om det är någon som tänker skaffa ett kort:

Offer runs out in 3 Days - 7 Hours
Get a American Express Card and get 20.000 Extra points before April 22. Only for members in Sweden.


www.sas.se/sv/EuroBonus/Tjana-poang/Kombinerat-kort/American-Express/

Jag signade upp! :)

Har kört Handelsbanken Platinum ett bra tag nu men det är dags att gå tillbaka till Amex och skramla ihop poäng. Har rätt hög spending så det borde bli rätt så ok.
 

Homer

Medlem
Det intressanta är ju att den gamla blanketten ligger kvar.

Står inget om något sista datum eller så på den här:
http://www.americanexpress.com/sweden/EuroBonusDM/pdf/SAS_MGM_Application.pdf

Vad skulle ske om man körde med den och hävdade första år gratis enligt avtal?


De vägrade ge bonusen på 30k trots att blanketten låg kvar på nätet
och för de som haft kortet nyligen ger de numera ingen bonus alls, inte ens 6k, trots att
det inte står något om det i ansökningsvillkoren.

Jag skulle be dem behålla kortet om de insisterar på att ta ut 500kr


Genom undertecknande av ansökan bekräftar du att de uppgifter som lämnats är riktiga och fullständiga samt att du mottagit och accepterat villkoren, daterade 1 augusti 2010, för det eller de Kort du ansökt om (innefattar Huvudkort, Additional Card samt Ersättningskort). Fakturering sker i svenska kronor. Om ansökan godkänns faktureras ingen årsavgift första året.
 

jumbooze

Medlem
Gick just in via americanexpress.se/bjudin och klickade vidare till SAS Amex. Ser att den nya versionen av blanketten för rekrytering INTE ger den nya medlemmen gratis årsavgift första året utan endast halv avgift (500 kr). Poängen är som tidigare 6000 till den nya medlemmen och 12000 till rekryteraren. Det är ju helt värdelöst. Då blir ju detta bara meningsfullt för personer som redan bestämt sig för att skaffa detta kort, inte för folk som kan övertalas att pröva på gratis. Som "rekryterare" är det ju en enormt större uppförsbacke att sälja in något som kostar än något som är gratis. Verkligen korkat av Amex.

Som rekryterare för du väl langa över 500 spänn till nya medlemmen :D
Det hade jag tyckt varit fair för 12000 poäng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen