Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick brev från American Express idag med nya villkor fr.o.m. 1 november.
Ska se om jag kan få upp bilder på brevet men förändringarna i korthet är:
  • Nytt namn på kortet: SAS EuroBonus American Express Premium Card
  • Förbättrade villkor på 2-4-1 vouchern i form av förlängd giltighetstid (gäller intjäningsår + hela nästa kalenderår), omfattar SAS Bästa pris eller Star Alliance, det går att mixa klasser, göra enkelresor eller göra hemresa från annan destination är utresan.
  • Extrakort till en närstående ingår utan extra kostnad. Ytterligare extrakort kostar 525kr/år.
  • Flygbiljetter köpta på sas.se ger 30 poäng per 100kr fr.o.m. 1 januari 2015.
  • Övriga köp ger 15 poäng per 100kr fr.o.m. 1 januari 2015. Året ut gäller fortsatt 20 poäng per 100kr.

• Förbättrade villkor på 2-4-1 vouchern i form av förlängd giltighetstid (gäller intjäningsår + hela nästa kalenderår), omfattar SAS Bästa pris eller Star Alliance, det går att mixa klasser, göra enkelresor eller göra hemresa från annan destination är utresan.
  • Extrakort till en närstående ingår utan extra kostnad. Ytterligare extrakort kostar 525kr/år.
  • Övriga köp ger 15 poäng per 100kr fr.o.m. 1 januari 2015. Året ut gäller fortsatt 20 poäng per 100kr.
Tack för uppdateringen men det diskuteras i en annan tråd redan så det kanske bäst att hålla diskussion om samma ämne i en tråd. :)
Nya Sas American Express Premium Card | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Låter som bra nyheter på det hela!

Tack för uppdateringen men det diskuteras i en annan tråd redan så det kanske bäst att hålla diskussion om samma ämne i en tråd. :)
Nya Sas American Express Premium Card | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Den kom upp samtidigt som jag skrev mitt inlägg. :rolleyes: Håller med om att vi ska hålla det i en tråd. Dock ställer jag mig frågande till varför tråden ligger i SAS & EuroBonus Group-delen av forumet och inte under Kreditkort...

Förbättrade villkor på 2-4-1 vouchern i form av förlängd giltighetstid (gäller intjäningsår + hela nästa kalenderår), omfattar SAS Bästa pris eller Star Alliance, det går att mixa klasser, göra enkelresor eller göra hemresa från annan destination är utresan.

Detta låter ju som riktigt bra förändringar i alla fall.

Sen jag skaffade mitt Amex EB har jag hunnit fått fyra st 2-4-1 vouchers, och tre av dessa har jag använt till att boka resor (Japan) som varit på någon form av kampanj, tex 60 000 istället för 80 000 i julkalendern förra året. Så nog brukar det gå iaf.

Jag har också använt 2-4-1 på resor till EWR när det varit poängkampanjer utan problem. Så ska nog gå för dig.

Fick precis följande mail, trevligt

Ditt betalkort med diamantkant är på väg!
Nu är ditt nya SAS EuroBonus American Express Card som även visar din Diamantstatus på väg – du kommer att motta ditt nya kort inom 14 arbetsdagar. Vi ber om ursäkt för att det tog längre tid än beräknat. Som tack för ditt tålamod får du 6 000 EuroBonus Extrapoäng! Poängen kommer att finnas tillgängliga på ditt EuroBonus-konto inom 6 veckor. Mycket nöje med ditt nya kort.

Har du frågor är du som alltid varmt välkommen att kontakta American Express Kundservice, telefonnummer finner du som vanligt på baksidan av ditt kort.

Hälsningar
SAS EuroBonus och American Express

Ringde nyss kundtjänst av en annan anledning men passade på att fråga om Elite kortet och hur vida jag kunde ansöka om det nu. Svaret var att det inte går innan den 1/11 alls...

Ni som fått OK på detta, hur gjorde ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen