Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som vet hur det är med 2-4-1 om man säger upp sitt Amex innan den är använd? Är de knutna så någon kontroll görs?

Ligger och hovrar precis under gränsen så kan plocka hem vouchern när jag vill, men kommer använda ett annat kort framöver. Känns onödigt att betala en årsavgift om jag inte behöver, bättre att säga upp kortet i så fall.

Någon som vet hur det är med 2-4-1 om man säger upp sitt Amex innan den är använd? Är de knutna så någon kontroll görs?

Ligger och hovrar precis under gränsen så kan plocka hem vouchern när jag vill, men kommer använda ett annat kort framöver. Känns onödigt att betala en årsavgift om jag inte behöver, bättre att säga upp kortet i så fall.

Att säga upp kortet efter att du kan bokat är ju safe. Säga upp kortet efter att du fått vouchern men innan du bokat går förmodligen, men finns ändå en risk att det inte funkar.

Bästa tipset: ring Amex och fråga. Är du lite finurlig kommer du att slippa årsavgiften, eller få presentkort, om du behåller kortet ett år till.

Att säga upp kortet efter att du kan bokat är ju safe. Säga upp kortet efter att du fått vouchern men innan du bokat går förmodligen, men finns ändå en risk att det inte funkar.

Bästa tipset: ring Amex och fråga. Är du lite finurlig kommer du att slippa årsavgiften, eller få presentkort, om du behåller kortet ett år till.
Bra tips, tack för det! Har haft hyfsad spend på kortet under året innan jag närmade mig 2-4-1-gränsen, så de kanske vill charma kvar mig. :)

Har ingen resa att boka på rak arm, så kommer bli att sitta på vouchern ett tag i så fall. Stämmer det förövrigt att Amex betalar tillbaka årsavgift om man säger upp under perioden? I så fall kanske det kan vara värt att skjuta på inkasserandet ytterligare några månader i vilket fall, hehe.

Bra tips, tack för det! Har haft hyfsad spend på kortet under året innan jag närmade mig 2-4-1-gränsen, så de kanske vill charma kvar mig. :)

Fet chans. Det är snarare tvärt om. Ifall du ligger på runt 150k/år är det inga problem att få presentkort men ligger du på 10x det så kan du glömma det.

En positiv sak är iaf att de numera har öppet till kl 20.00 på AMEX kundtjänst (dvs ej tallin för att boka 2-4-1 utan AMEX om man behöver diskutera sin räkning)

En snabb fråga. Har någon Eurobonus Diamond medlem fått sitt nya SAS AMEX kort med EBD design? Jag har skickat mail till AMEX men ej fått svar. Under våren informerade de att under september skulle man få sitt nya AMEX kort med nytt design... :confused:

Lyckades luska fram info att det är lite förseningar på dom där nya korten, mest troligt under oktober kommer nya korten. Hoppas det blir inom närmaste framtid så att innan jul kommer det nya kortet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen