Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som fått månadens EB poäng? Mina har räknats av på amex-sidan men inte överförts. Jag vill ju boka min bonusresa nu... :)

Jag brukar få mellan 20e-26e. Den 19/1 drogs de från amex... Vem kan man ringa och fråga? amex eller sas?

Jag väntar också på poängen. Har tidigare dykt upp likt FFS

På fakturan nu står det dock att utbetalningen senast månaden skedde den 19de och poängen dök upp den 23de så då kan det väl vara både SAS och AMEX som har svaret på vart de må vara denna månad....

Precis chattat med SAS...
De verkar inte ha nån aning. De säger bara att jag kan höra med Amex. Det känns som en lågoddsare att Amex säger att det är SAS som strular :S

You said: Have you heard that there are delays this month?
SAS Customer Contact Center: No, we haven't heard of such delays recently
SAS Customer Contact Center: But have you checked it with American Express directly?
You said: No, I guess I'll have to try that. But my guess is that they'll say that they have transferred the point to EB since that it what my page there says.
SAS Customer Contact Center: Ok, then the points should be somewhere "in the middle"
SAS Customer Contact Center: I'm sorry it is taking so long with the points this time, but I'm sure within the next 2 to 3 days you'll receive them

Ingen fara på taket, poängen har fastnat i nån ledning mellan Amex och EB och kommer inom 2-3 dagar.

Hmmm, jag är inte helt övertygad. :D

Jag förstår inte vad "in the middle" kan vara. :)
Känns som om det borde vara ngn EDI/integration bara som snurrar med jämna mellanrum.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen