Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur bra är SAS Amex reseförsäkring igentligen?
Är den på något sätt bättre än reseförsäkringen som brukar ingå i hemförsäkringen?

Det finns många med SAS Amex på BC...hur enkelt/jobbigt är det att ha med SAS Amex och göra när man behöver använda försäkringen?

Last edited:
Är den på något sätt bättre än reseförsäkringen som brukar ingå i hemförsäkringen?

Det finns många med SAS Amex på BC...hur enkelt/jobbigt är det att ha med SAS Amex och göra när man behöver använda försäkringen?

Det verkar som om erfarenheterna är blandade, även om denna tråd till större delen handlar om ett riktigt katastroffall när det gäller kundbemötande så är det ju en och annan som svarar som fått bra service också.

Det finns många med erfarenheter här på BC och många är besvikna på hanteringen kring "ask-molnet" för några år sedan.

Generellt är Amex-försäkringen bra, men kanske inte alltid bäst - men det beror i huvudsak på vad som hänt. Jag har bara positiva erfarenheter på de verkliga händelser jag råkat ut för. T ex försenat bagage, förlorade glasögon, förseningar osv. Det är en bra försäkring. Amex-försäkringen finns i olika nivåer beroende på vilket kort Du har.

AMEX är verkligen inte på hugget att skicka ut nya kort när man uppgraderas från EBB till EBS eller EBG,:(
dvs, inte alls.. :(
Från EBB till EBS snart ett år sedan inget nytt kort. Nu EBG inget nytt heller (efter 4 veckor).
Fortfarande står det Eurobonus Basic på kortet, som börjar se ut som ett gammalt tuggat hundben ut efter flitig användning.
Känns billigt med tanke på årsavgiften och kortets image.

Diners skickade ut nytt EBG kort inom en vecka efter upgrade!

AMEX är verkligen inte på hugget att skicka ut nya kort när man uppgraderas från EBB till EBS eller EBG,:(
Från EBB till EBS snart ett år sedan inget nytt kort. Nu EBG inget nytt heller (efter 4 veckor).
Fortfarande står det Eurobonus Basic på kortet, som börjar se ut som ett gammalt tuggat hundben ut efter flitig användning.
Känns billigt med tanke på årsavgiften och kortets image.

Jag håller faktiskt inte riktigt med. Gick från EBB till EBS för drygt ett par månader sedan och en vecka senare hade jag ett nytt EBS-kort i brevlådan. Behövde inte ringa och säga till....

Jag håller faktiskt inte riktigt med. Gick från EBB till EBS för drygt ett par månader sedan och en vecka senare hade jag ett nytt EBS-kort i brevlådan. Behövde inte ringa och säga till....

Där ser man.
Kan ju ha varit så att utskicket var enligt den planerade förnyelsetiden, eller så gör dom skillnad på folk & folk :confused:

Det var riktigt illa i början när AMEX-korten hade lanserats. Man fick kort med fel status, de skickade aldrig ut nya mm...
Men jag hade uppfattningen att de fått ordning på detta nu, när jag blev degraderad från EBS till EBB förra året kom det snabbt ett nytt. Nu är jag ju EBG sen förra veckan så vi får väl se hur lång tid det tar nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen