Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite OT - glöm inte att en viktig skillnad mellan Amex och Diners är att försäkringsdelen är avsevärt mycket bättre hos Amex!

Lite OT - glöm inte att en viktig skillnad mellan Amex och Diners är att försäkringsdelen är avsevärt mycket bättre hos Amex!

Jag har haft lost baggage/bagageförsening/personförsening ärende med båda korts (Diners/Amex) försäkringsbolag men jag kan inte säga att Amex försäkringsbolag (Solid) är avsevärt bättre. Jag fick alla mina skadeanmälan godkända av Diners försäkringsbolag med.

Jag vill bara säga att det är skandalöst att jag inte skaffade detta tidigare. Nu får jag rätt många eb poäng in på kontot instället för alla dessa mr poäng som man ändå inte alltid vet vad man ska göra med. ;)

FRA FCT, here I come. ;)

Har Amex ändrat konto sidan online? Jag hittar inte var man ser EB poängen, bara debiteringar.
När jag loggar in står det
"EuroBonus-poäng för överföring till ditt EuroBonus-konto: XXXXX"
längst ner.
Om jag klickar på texten kommer jag till en lista med hur många poäng jag tjänat och hur långt jag har kvar till 150k.

Jag når strax EB Silvernivå för första gången. Hur är det med AMEX. Skickas ett nytt kort ut per automatik eller måste man höra av sig till dem och be om ett nytt "silverkort" ? Samma fråga gälller också för Mastercard om någon skulle sitta inne på det svaret också :)

Jag når strax EB Silvernivå för första gången. Hur är det med AMEX. Skickas ett nytt kort ut per automatik eller måste man höra av sig till dem och be om ett nytt "silverkort" ? Samma fråga gälller också för Mastercard om någon skulle sitta inne på det svaret också :)

Jag fick båda korten hemskickade när jag blev EBS tidigare i år, behövde inte ringa och be om det.
Har dock inte fått ett vanligt EBS-kort hemskickat, vad jag nu ska med det till.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen