Senaste nytt

SAS - American Express Premium Reseförsäkring

Ja tack, jag mailade Trygg Hansa men hade tyvärr inte lagt till Reseförsäkring Plus som jag läste om i tråden du hänvisade till. Ska ta och lägga till den då det är andra gången det här händer oss. Vilar någon förseningsförbannelse över oss. Ska boka nästa awardresa hela vägen till slutdestinationen så vi slipper sådant här.
Du ska inte behöva Reseförsäkring plus för just detta. Iaf så som jag tolkar avtalet.

@Adam.Å , glöm inte att hålla oss uppdaterade hur det hela slutar!
Du ska inte behöva Reseförsäkring plus för just detta. Iaf så som jag tolkar avtalet.

Nu har jag pratat med Trygg Hansa och kan verkligen rekommendera dem. Jag fick tillbaka hela flygbiljetten utan att behöva skicka kvitton till en självrisk på 1500,-. Har behövt använda dem 3 - 4 gånger och har alltid fungerat utmärkt vilket inte hör till vanligheten med försäkringsbolag.

Nu har jag pratat med Trygg Hansa och kan verkligen rekommendera dem. Jag fick tillbaka hela flygbiljetten utan att behöva skicka kvitton till en självrisk på 1500,-. Har behövt använda dem 3 - 4 gånger och har alltid fungerat utmärkt vilket inte hör till vanligheten med försäkringsbolag.
Det gäller att vara påläst (oavsett med vad), eller hur? ;)

Men hur slapp du betala självrisken? Det är intressant. Eller är det kanske ingen självrisk vid sådana här saker??
Jag tolkade @Adam.Å:s inlägg som att han inte behövde att skicka kvittot av flygbiljetter och fick ersättning för hela flygbiljetten minus 1.500 SEK i självrisken.

Dr. Miles tolkade mig helt rätt. Jag får alltså tillbaka ersättningen för hela flygbiljetten minus 1.500 SEK i självrisk.

Toppen