Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

JohanE

Medlem
54CE7CE5-0F71-46C5-B1CD-659E9D120A7D.jpeg
 

JohanGE

Medlem
Hej!

I fredags hade jag utresa Cph - Washington med retur i måndags. Resan gick i tid och inga oplanerade bekymmer dök upp.

Eftersom planet är relativt litet var boarding mycket smidig trots att alla passagerare ska gå igenom business delen av maskinen. Efter boarding serverades som vanligt champange/juice innan take-off.

Som tidigare konstaterats så saknas tryckta menyer för mat och dryck men dryckesalternativ finns på skärm. Pga av mycket turbulens drog det ut på drink och snacksserveringen. När den kom igång var det samma upplevelse som i 330-350.

Matserveringen hade samma upplägg som i ekonomi plus på de större maskinerna, dvs som i övriga kabinen. Maten serverades på en bricka där vi på utresa fick se hur maten såg när vi valde. Den möjligheten fick vi inte på utresan.

Nu till det riktigt väsentliga och det är naturligtvis hur stol och utrymme upplevs. Vi båda som reste är över 195 och mer än 110 kg i matchvikt. Vi valde en rad med dubbelsäte för att kunna sitta och snacka. Ingen av oss arbetade på flyget så vi behövde inte arbetsyta på "tron"-raderna. Vi hade gått om utrymme i stolen och jag upplevde ingen skillnad mot 330-350.

Internet fungerade och det gick att köra med videosamtal som exempel.

Snackbaren, blev minimal, men vi var framme och provade lite blandat under resan.

Så, allt som allt, fungerade det hela bra.

Frågor?

Tusen tack för utförligt svar. Precis vad jag sökte :)
I sängläge, vet du om det är någon större skillnad på delvis "parsätena" och "tronsätena" och/eller mellan raderna (tänker främst på rad 1 jmf rad 3, t.ex.)
 
Toppen