Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Jag kontaktade mot bättre vetande SAS kundtjänst för att höra vad de har att säga om saken. Ungefär så här lät det:

-Hej, våra förbokade platser CPH - IAD har försvunnit p.g.a. ett flygplansbyte. Har du möjlighet att hjälpa mig att få nya platser?
-Mmm... ser din bokning här. Ni har förbokade platser ARN-CPH... (säger inget mer)
-Jo, det vet jag. Men det jag undrar över är den transatlantiska sträckan fram och tillbaka.
-Ni har inga förvalda platser på den sträckan.
-Precis. Vi hade det men de försvann p.g.a. att ni bytte flygplanstyp. Har du möjlighet att hjälpa mig att få nya platser?
-Nej. Det är väldigt limiterat med platser i er serviceklass...
-Vad betyder det?
-Att det inte finns några lediga platser.
-Du menar att det är överbokat?
-Nej. Jag menar att det är limiterat.
-OK. Varför är det "limiterat"?
-För att det skett ett flygplansbyte. Du kan boka om era biljetter om du vill.
-Jaha? Så ni bokar om oss till ett annat bolag samma dag i samma serviceklass utan merkostnad för oss?
-Öh? Nä.

Och ungefär där tackade jag för hjälpen och sa hej då.
Nyss checkat in på Arlanda (55 min i businesskön - gick väldigt trögt trots sex öppna diskar). Nu är vi helt plötsligt standby på flighten Köpenhamn - Washington! SAS-damen, en supervisor av det klassiska gamla gardet som minner av en svunnen tid på ett positivt sätt, checkade in bagaget hela vägen och gav oss boardingkort märkta "SBY" och sa "det där löser dom i Köpenhamn". Tja, vi får väl se...

Last edited:
Nyss checkat in på Arlanda. Nu är vi helt plötsligt standby på flighten Köpenhamn - Washington! SAS-damen, en supervisor av det klassiska gamla gardet som minner av en svunnen tid på ett positivt sätt, checkade in bagaget hela vägen och gav oss boardingkort märkta "SBY" och sa "det där löser dom i Köpenhamn". Tja, vi får väl se...
Kan bli intressant att följa detta idag. Flighten är nollad i alla bokningsklasser för plus och business men finns ekonomi. Seat map visar dock 11 lediga platser i Business så vi får hoppas ni får opup.

Bilder får det bli i ett litet resereportage om 321LR i Plus efter flighten, vilket alltså innebär att det löste sig. Våra boardingkort märkta "SBY" byttes ut mot riktiga i gaten på Kastrup och alla fyra i sällskapet fick platser i Plus, bredvid varandra. Känns bra.
Trevlig resa och ser framemot bilder från kabinen.

ingen som varit ute och kan skriva en recension ännu? Hade varit kul med lite text och bilder från riktiga livet.

Min kollega flög A321 IAD-CPH i söndags, så jag kan inte skriva en recension, men några bilder:

WhatsApp Image 2022-02-19 at 23.14.04.jpeg WhatsApp Image 2022-02-19 at 23.03.04.jpeg WhatsApp Image 2022-02-19 at 23.00.01 (1).jpeg WhatsApp Image 2022-02-19 at 23.00.01.jpeg

Toppen