Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Tittar på resa till USA (Washington) i vår och då står det A340 som flygplan. Kollade på SeatGuru och där står ingen modell. Tyckte jag såg innan på annan resa att när det inte stod något på SAS hemsida och Seatguru blev det A321LR efter ett tag.

Vet någon vad A340 betyder när det står som flyplanstyp att det blir A321?

Tittar på resa till USA (Washington) i vår och då står det A340 som flygplan. Kollade på SeatGuru och där står ingen modell. Tyckte jag såg innan på annan resa att när det inte stod något på SAS hemsida och Seatguru blev det A321LR efter ett tag.

Vet någon vad A340 betyder när det står som flyplanstyp att det blir A321?
Historiskt (sedan pandemin började) har det funnits ett (av SAS ej bekräftat) mönster att flygningar med A340 (för widebody) och 737-700 (för narrowbody) kommer att ställas in.

Några intryck från gjorde resor i business med denna?
Jag funderar på val av plats, ingen galley i rygg så rad 7 kan ju inte vara helt fel (bortsett tronsäten då)?
Å andra sidan är det inte mycket mer än en frukostbricka de verkar ha ställt på högkant som avskiljare till övriga cabinen.
Långt kvar till resan men fundera kan man ju alltid.

Fredag den 18:e mars är vi tre stycken som ska över till Washington för att titta på lite hockey och annat. Nu ser jag att de har bytt A330 mot A321LR från Cph till Iad. Eftersom den minsta av oss är 185 och vi andra runt 195 så är det ett litet nedköp med de något mindre sätena i business i 321 jämfört med 330. Nu undrar jag ifall någon om det är stor skillnad på utrymme för ben och fötter på de olika raderna i business. Någon som har erfarenhet och flugit den nya maskinen än?

Fredag den 18:e mars är vi tre stycken som ska över till Washington för att titta på lite hockey och annat. Nu ser jag att de har bytt A330 mot A321LR från Cph till Iad. Eftersom den minsta av oss är 185 och vi andra runt 195 så är det ett litet nedköp med de något mindre sätena i business i 321 jämfört med 330. Nu undrar jag ifall någon om det är stor skillnad på utrymme för ben och fötter på de olika raderna i business. Någon som har erfarenhet och flugit den nya maskinen än?

Ingen större skillnad, jag upplevde nästan att det var lite mer plats. Satt i tronsäte, 2A.

För att förtydliga, är det alltså mer utrymme i rad 2 som tronsäte för ben och fötter än vad det är i rad 1 i denna kabinen?

Just eftersom du sitter själv har du ju lite mer plats att röra dig på. Vad det gäller plats när stolen är flat ska jag låta vara osagt från min sida, då jag endast suttit i tronsäte.

Toppen