Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

EI-SIG landat i London! Körde in det mesta av förseningen och landade 14 minuter efter tidtabell. Fick även cirkulera ett varv över London innan landning. Bra jobbat!

EI-SIG landat i London! Körde in det mesta av förseningen och landade 14 minuter efter tidtabell. Fick även cirkulera ett varv över London innan landning. Bra jobbat!
970f0955c6461c70efe5ea51010fc660.jpg

Fastnat ute på plattan i väntan på att få Gate. Stora problem med bagagehanteringen här på T2 just nu, så alla band ligger nere. Alla väskor måste förflyttas manuellt från check-in till planet

Hoppas på A-Gates då jag valde Lufthansaloungen ikväll - den ser dock ut att vara Påväg till B-Gates.

Edit: Fel av mig! Första gången på alla mina Londonflighter som jag kommer använda Gate A3.

Tänkte först skriva att namnen blir konstigare och konstigare - men efter att ha googlat lite så inser jag att det är ett helt logiskt namn på en maskin som tillhör SAS Ireland.
(Precis som Turgesius för övrigt...)

Lite off topic, men det bästa och mest kreativa namnet någonsin var på SAS f.d. 747 med reg. N4502R, som hade namnet Huge Viking!;)
Håller absolut med om kreativiteten vid skapandet av det namnet.
Men bara för formens skull - den första Huge Viking var SE-DDL, levererad 1971, 10 år senare omdöpt till Bjarne Viking.
N4502R var alltså den andra Huge Viking, i trafik 1981 till 1987.
Senare, på 90-talet har också två fraktmaskiner haft namnet Huge.
Undrar hur de tänkte när Huge Viking så småningom blev namnet på en Dash 8?

Magnus Viking var ju också en 747 - och faktiskt lika kreativt!

Toppen