Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

Tobbe.O

Medlem
Leverans i går 23 november av EI-SCB.
Flög Toulouse - Köpenhamn som SL9160

Leveransflygningen fortsätter! ;) Har ikväll flugit till Stockholm för att sättas i trafik :)

Behövs mer kapacitet på Arlanda nu när SmartLynx avvecklar på torsdag den 30;e november!

Screenshot_20231126_184635_Flightradar24.jpg
 

Rickard_O

Medlem
För er som kan mer om A320 än vad en annan kan, såg en video på SAS instagram idag om lastningen på A320'n.
Jag hade fått för mig att bagage lastades i mindre containers på A320'n, har jag drömt detta eller är det något annat som lastas i containers på den? :D
 

Norla

Medlem
För er som kan mer om A320 än vad en annan kan, såg en video på SAS instagram idag om lastningen på A320'n.
Jag hade fått för mig att bagage lastades i mindre containers på A320'n, har jag drömt detta eller är det något annat som lastas i containers på den? :D
Jag är ganska säker på att det är åtminstone de äldre a321 som lastas med container.
 

011430121

Medlem
För er som kan mer om A320 än vad en annan kan, såg en video på SAS instagram idag om lastningen på A320'n.
Jag hade fått för mig att bagage lastades i mindre containers på A320'n, har jag drömt detta eller är det något annat som lastas i containers på den? :D
SAS lastar inte i containers på sina Europa och Skandinaviska destinationer på sina A320 det finns inga truckar som kan lossa eller last i de Skandinaviska destinationerna förutom huvudstäderna.
Jag gör en liten brasklapp, vet inte hur det är på Göteborg, Bergen, Ålborg.
 

Rickard_O

Medlem
SAS lastar inte i containers på sina Europa och Skandinaviska destinationer på sina A320 det finns inga truckar som kan lossa eller last i de Skandinaviska destinationerna förutom huvudstäderna.
Jag gör en liten brasklapp, vet inte hur det är på Göteborg, Bergen, Ålborg.
Intressant, tack!
Vet du om man hade valt att lasta i containers på A320'n om det funnits rätt utrustning för lastning och lossning i Skandinavien?
 
Toppen