Scandinavian Traveller är inte direkt en källa att lita på. De har haft rätt många blunders, som tex när de i flera nummer presenterade SIN som en SAS-destination.
Fast detta är ju Singapore Airlines linje till ARN-SIN via Moskva som har codeshare SK8047/SK8048.Scandinavian Traveller är inte direkt en källa att lita på. De har haft rätt många blunders, som tex när de i flera nummer presenterade SIN som en SAS-destination.
Fast grejen var ju den att de visade den som en faktisk SAS-destination, inte som en codeshare dito.Fast detta är ju Singapore Airlines linje till ARN-SIN via Moskva som har codeshare SK8047/SK8048.
Om det är SAS-linje eller inte kan ju diskuteras, men den är bokningsbar med SK-flightnummer.
/ TT
Här är jag lite kluven om man trots allt inte kan räkna det lite som en SAS-destination då linjen är ett JV mellan SQ och SK.Fast grejen var ju den att de visade den som en faktisk SAS-destination, inte som en codeshare dito.
Hur kan det vara ett JV då bara en av parterna flyger dit!? Och detta var dessutom långt innan codeshare-samarbetet med SQ avslöjades.Här är jag lite kluven om man trots allt inte kan räkna det lite som en SAS-destination då linjen är ett JV mellan SQ och SK.
Om de splittrar på kostnader och intäkter även om bara Singapore Airlines flyger dit är det väl ett joint venture?Hur kan det vara ett JV då bara en av parterna flyger dit!? Och detta var dessutom långt innan codeshare-samarbetet med SQ avslöjades.
Precis, bägge har linjen och delar på allt men av praktiska skäl är planet och personal från en av JV-ägarna!Om de splittrar på kostnader och intäkter även om bara Singapore Airlines flyger dit är det väl ett joint venture?