Senaste nytt

SAS After Work, 12 september i Stockholm

Som många redan påtalat så missbrukas sånt som är gratis. Man anmäler sig och sen går man inte. Alla som är EBD+ har troligtvis en del poäng så är ingen issue. Tycker man det är dyrt eller sniket eller något annat så kan man avstå att delta.

Samma med amex eventen som är gratis, bokas upp på någon minut och sedan avbokar folk någon dag innan då de inte tänker gå.
Jämför även detta med reklam-pennor på mässor, de försvinner på nolltid för de är gratis utan att det finns något direkt behov från den som tar pennorna (ofta 10 stycken också). Hade pennan kostat 1 krona hade många låtit bli att ta bara för att.

Jag tycker att dom skulle kunna höja det till 10,000p per person och sedan refunda det vid ankomst. Alternativt att det är gratis men med en No-show avgift.
 

Vax

Medlem
Jag tycker att dom skulle kunna höja det till 10,000p per person och sedan refunda det vid ankomst. Alternativt att det är gratis men med en No-show avgift.
Jag har inget mot principen men all extra administration som blir så förstår jag SAS. Om 1-2% av refunden går fel och dessa ringer support för att claima dessa är det timmar som går till detta och folk som är missnöjda. Som sagt princip är helt ok men själv skulle jag aldrig införa det om jag vore i deras kläder
 

JohanE

Medlem
Liten funderingar kring hur SAS inte är helt kundfokuserat. Detta är väldigt subtilt men jag har undrar varför de skriver;

"This is a unique opportunity for you as one of our most valued members to meet President & CEO Rickard Gustafson and SVP Thomas Engelhart"

Är det inte Rickard och Thomas som ges en fantastisk möjlighet att träffa sina mest frekventa kunder? Formulering borde varit, om man har ett kundfokus;

"This is a unique opportunity for President & CEO Rickard Gustafson and SVP Thomas Engelhart to meet our most valued members"
 

Ricci

Medlem
Är det någon som kan påminna mig om vilken avsändare bokningen kom från?
Jag försöker hitta emailet
upload_2019-9-5_22-49-26.png


Conformation from
upload_2019-9-5_22-51-43.png
 
Last edited:
Toppen