Jag noterar en enhancement - espressobryggaren ersätts tydligen med små presskannor...
![]()
Visst ser Espressomaskinen ut att vara borta från Businessbaren?
Edit: Flyttad in i galley vad det verkar...
2-4-3 kunde ju varit ett alternativ, kanske hade passat fler. Finns ju små plan som har 1-2 så viktbalansen borde gå att ordna.
Espressomaskinen syns ovanför pressokannan på bilden. Där ser man en vit kopp sticka fram.Tror nog inte att vi ser pressokannorna i produktionen sen.
Ser inte ut som en espressomaskin, det kanske bara är varmt vatten som fylls på där.
Antingen direkt i kopp eller från pipen i kanna.
Flemming Lundberg Poulsen/Final Call skrev (fast det kan ju var hans eget antagande):
Der vil blive serveret kaffe i små stempelkander, som man kan tage med til sin plads.
Bra sammanställning, med andar ord "bara" Lufthansa och China Airlines som gör det "bättre" än SAS när det kommer till konfiguration av ekonomi/premium ekonomi.Gällande 3-3-3 så ska vi vara tacksamma att SAS valde A350 och inte B787. A350 är från början byggd för att (relativt) rymligt hantera 3-3-3, medan B787 är byggd för en lite för generös 2-4-2 konfiguration -> alltså blev det 3-3-3 för de flesta flygbolagen.
En annan jämförelse är att jämföra SAS med andra bolags konfigurationer på deras A350:
E PE
SAS 3-3-3 2-4-2
Aeroflot 3-3-3 2-4-2
Air China 3-3-3 2-4-2
Air France 3-3-3 2-4-2
Asiana 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Cathay Pacific 3-3-3 2-4-2
British Airways 3-3-3 2-4-2
China Airlines 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)
Delta 3-3-3 2-4-2
Finnair 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Lufthansa 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)
Malaysia 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Singapore 3-3-3 2-4-2
Virgin Atlantic 3-3-3 2-4-2
Normen är 3-3-3 och 2-4-2, och det är inte konstigt, med tanke på A350s (bekväma) bredd.
Gällande 3-3-3 så ska vi vara tacksamma att SAS valde A350 och inte B787. A350 är från början byggd för att (relativt) rymligt hantera 3-3-3, medan B787 är byggd för en lite för generös 2-4-2 konfiguration -> alltså blev det 3-3-3 för de flesta flygbolagen.
En annan jämförelse är att jämföra SAS med andra bolags konfigurationer på deras A350:
E PE
SAS 3-3-3 2-4-2
Aeroflot 3-3-3 2-4-2
Air China 3-3-3 2-4-2
Air France 3-3-3 2-4-2
Asiana 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Cathay Pacific 3-3-3 2-4-2
British Airways 3-3-3 2-4-2
China Airlines 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)
Delta 3-3-3 2-4-2
Finnair 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Lufthansa 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)
Malaysia 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Singapore 3-3-3 2-4-2
Virgin Atlantic 3-3-3 2-4-2
Normen är 3-3-3 och 2-4-2, och det är inte konstigt, med tanke på A350s (bekväma) bredd.