Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Så det blir luftigt och fint :) Passa på att ta bort hatthyllan i C samtdigt för ännu mer rymd. Den behövs inte. Finns gott om plats i hyllorna på sidorna.
Uh. Menar du att ta bort den i mitten men behålla den över fönstren åtminstone? För inte får man plats mer en kabinväska I storage runt stolen..

Personligen tycker jag även det blir för lite. Brukar oftast finnas plats men tar du bort hälften av hyllorna så lär det bli trångt på vissa ställen och som flygande i C har man ingen lust att tex behöva gå fram eller bak flera rader för att få tag i sin väska...

Uh. Menar du att ta bort den i mitten men behålla den över fönstren åtminstone? För inte får man plats mer en kabinväska I storage runt stolen..

Personligen tycker jag även det blir för lite. Brukar oftast finnas plats men tar du bort hälften av hyllorna så lär det bli trångt på vissa ställen och som flygande i C har man ingen lust att tex behöva gå fram eller bak flera rader för att få tag i sin väska...
ta bort hatthyllan i mitten ska det vara givetvis! Missade det ordet av oklar anledning... (Enligt bild nedan)
Skärmavbild 2025-09-15 kl. 19.24.13.png

ta bort hatthyllan i mitten ska det vara givetvis! Missade det ordet av oklar anledning... (Enligt bild nedan)
Visa bifogad bild 168459
Jag köper poängen men har nog ändå hellre kvar dem för att vara i princip säker på att det inte ska bli slagsmål om platserna. Man får ändå ha med sig 2 fullstora handbagage och 1 liten personlig väska per person...

Finnair kör ju utan hatthyllan i mitten på A350, och det ger otroligt fin rymd i C-kabinen. Har aldrig varit med om platsbrist för handbagaget vid mina flighter med dem.
OT, men Finnair har väl valt den extra stora hatthyllan på sidorna istället för den vanliga?

Tar man bort hatthyllan tar man även bort möjligheten till luftventiler.

Toppen