Dom vill väl beflyga slingorna med samma flygplanstyp så långt det går...Kul att båda två nya A350 används nu, men jag förstår inte varför SAS inte sätter dom på de längsta linjerna till LAX och SFO? Det borde ju spara mest bränsle.
Nu spekulerar jag vilt här, men det kan ha tagit tid att få individen godkänd i USA, plus att det kan ha tagit tid att rusta på den med vagnar och allt övrigt som behöver finnas på plats.Kul den är igång. Lite märklig att den bara stått på backen sedan ankomst till Köpenhamn för nästan en månad sedan.
Kul att båda två nya A350 används nu, men jag förstår inte varför SAS inte sätter dom på de längsta linjerna till LAX och SFO? Det borde ju spara mest bränsle.
SFO slingas med 4-5 destinationer (kommer inte ihåg vilka) så går inte bara slänga in där utan att den kommer behöva gå på alla de destinationerna.Kul att båda två nya A350 används nu, men jag förstår inte varför SAS inte sätter dom på de längsta linjerna till LAX och SFO? Det borde ju spara mest bränsle.
Cidern har funnits sedan förra året (om det inte är ytterligare en ny cider).Vi blev försenade från CPH pga missförstånd i cateringen så hade dom missat att lasta på mat, tog nästa en timme att ordna. Gick ingen nöd på oss då dom hann med flera pre-departure drinkrundor innan vi lämnade gate. Kapten har upplyst oss om att A350an är väldigt bränskesnål även vid högre fart, så han kör full gas och vi ska tydligen komma fram i tid ändå. Personalen är på strålande humör och verkar tycka det är kul med nytt plan. Ska även vara lite nya drycker ombord, bland annat någon ny cider. Men jag har dålig koll då jag sällan åker longhaul med SAS. Gillar skarpt deras cocktailhour, jag testade Beets vilket var mycket trevligt.Visa bifogad bild 106974