Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Jag har under året åkt A350 med SQ i både eco och PE. Mycket nöjd med båda resorna. Som @palmen skriver så är vi ju här på forumet lite mer pålästa än gemene man. Eco resorna skedde med familj (fru och dotter) och optimerades med ytterradsseating på bulkheadplats. PE flygningarna var jag solo och seatade mig då på gångplats på mittenraden. Hade koll på sålda platser i klassen och såg att det borde bli luftigt. Fick ledigt bredvid mig på samtliga legs vilket gjorde det hela till en behaglig resa.
Den grymma ljud och lufttryckskomforten är också sjukt mycket bättre i jämförelse med 330/340. Så summa summarum tror jag detta kommer bli bra. Toppen att luftmadrassen är borta i box också! ☺️
 
Om sämre är detsamma som att större risk att få någon bredvid sig så stämmer det helt klart. Men de rapporter jag hört är att plus-stolen ska vara lite bättre än tidigare vad det gäller komfort, utrymmet är detsamma. För de som sitter vid fönster-raderna i plus är det ingen skillnad mot innan.
Det är ju inte så att SAS klämt in fler stolar på lika stor yta, planet är bredare och man har därmed kunnat få in en extra stol, möjligt att stolens bredd har minskat med 1-2 cm. Finns många andra fördelra med A350 jämfört med A330/340 också när det komemr till "space" och mer luftigt i planet samt bättre miljö ombord.

Jo, SAS har klämt in fler stolar på lika stor yta. Det är det som kritiken mot nya pluskabinen handlar om, att en ny produkt är sämre än den gamla (till samma pris). I biz är det färre stolar på samma yta, och i minus same-same.
 
Jo, SAS har klämt in fler stolar på lika stor yta. Det är det som kritiken mot nya pluskabinen handlar om, att en ny produkt är sämre än den gamla (till samma pris). I biz är det färre stolar på samma yta, och i minus same-same.
Ytan är väl större i plus då planet är bredare, eller har de gjort pluskabinen kortare på "längden"?
I Business är det väl fortfarande 40 stolar som innan på A340?

Eller missförstår jag ditt inlägg?
 
Ytan är väl större i plus då planet är bredare, eller har de gjort pluskabinen kortare på "längden"?
I Business är det väl fortfarande 40 stolar som innan på A340?

Eller missförstår jag ditt inlägg?

Ytan i plus är större, men det är också fler stolar, så det är fler stolar på samma yta. Dvs ytan per stol har minskat.
 
Toppen