palmen
Moderator
Det står väl en flaska Charles Heidsieck längst ner till vänster och bakom en Gosset, eller är jag blind?(notera att det inte längre finns någon champagne i kylen)
Det står väl en flaska Charles Heidsieck längst ner till vänster och bakom en Gosset, eller är jag blind?(notera att det inte längre finns någon champagne i kylen)
Om sämre är detsamma som att större risk att få någon bredvid sig så stämmer det helt klart. Men de rapporter jag hört är att plus-stolen ska vara lite bättre än tidigare vad det gäller komfort, utrymmet är detsamma. För de som sitter vid fönster-raderna i plus är det ingen skillnad mot innan.
Det är ju inte så att SAS klämt in fler stolar på lika stor yta, planet är bredare och man har därmed kunnat få in en extra stol, möjligt att stolens bredd har minskat med 1-2 cm. Finns många andra fördelra med A350 jämfört med A330/340 också när det komemr till "space" och mer luftigt i planet samt bättre miljö ombord.
Det står väl en flaska Charles Heidsieck längst ner till vänster och bakom en Gosset,
eller är jag blind?
Om SAS ska ha en chans att vara lönsamma så kan de ju knappast låta Mikkeller stå framme på de flighter som @palmen åker...
Jag fick mig ett gott dagens skratt. Tack @Homer.Ännu mindre två flaskor champagne om @Remington Steele är ombord...
Ytan är väl större i plus då planet är bredare, eller har de gjort pluskabinen kortare på "längden"?Jo, SAS har klämt in fler stolar på lika stor yta. Det är det som kritiken mot nya pluskabinen handlar om, att en ny produkt är sämre än den gamla (till samma pris). I biz är det färre stolar på samma yta, och i minus same-same.
Ytan är väl större i plus då planet är bredare, eller har de gjort pluskabinen kortare på "längden"?
I Business är det väl fortfarande 40 stolar som innan på A340?
Eller missförstår jag ditt inlägg?