Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

SE-RSD fick vända över Polen efter blixtnedslag häromdagen. Misstänker därtill att den landat med tung vikt och därav behöver extra kontroller utföras.

Hoppas Halvard Viking snart är tillbaka igen :)

Halvard Viking är åter i fin form! :)

Screenshot_20240927_184630_Flightradar24.jpg

Toppen, jättebra länkar - tack! Som jag tidigare sagt håller jag med om att det känns orimligt med reserverad toalett.

Jag håller dock fast vid att @apknugs påstående om att facket krävt avskärmad plats inte är förankrat i någon konkret källa hittills.
Har inte flugit SAS på ett tag. Noterar på seat map att det finns 3 toaletter i business på 330. Betyder detta att man har låst upp den främre toaletten?

Har inte flugit SAS på ett tag. Noterar på seat map att det finns 3 toaletter i business på 330. Betyder detta att man har låst upp den främre toaletten?
När jag flög i somras var det endast de två bakre toaletterna som gällde i business. Framåt hängde det gardiner för att blockera.

Ha! Jag dubbelkollade bara i appen och där syns de inte.

Toaletten finns ju där men allt framför rad 1 är fortsatt crew only. Eller var åtminstone förra veckan.

Jag har inte hängt med i turerna kring SA A350 de senaste åren. Varför avyttrades två stycken (bla till Kina) och nu beställer man två nya ? Var det post Covid osäkerhet eller vad berodde det på ?

Toppen