Senaste nytt

SAS A340 checkar ut

M.K

Medlem
Tack för alla minnen SAS A340! Denna kommer jag sakna. Min första IC i C skedde med denna modell. Något jag älskade och det riktiga startskottet för en kostbar men väldigt givande hobby för mig med premiumflygande överallt.
 

Rickard_O

Medlem
Följer Bjornpilot på Instagram och youtube, tycker han delar bra content, men, är jag ensam om att typ få ont i magen av hans haltande engelska...?
Skulle säga att du har rätt så höga krav på engelska uttal då, om du får ont i magen av det där skulle jag råda dig att inte åka till asien eller östeuropa du kommer få en stroke då.
 

HMJ

Medlem
Skulle säga att du har rätt så höga krav på engelska uttal då, om du får ont i magen av det där skulle jag råda dig att inte åka till asien eller östeuropa du kommer få en stroke då.
Hehe, jag har varit i Asien och östeuropa, men jag tycker det är något väldigt konstigt med hans engelska... Kan inte sätta fingret på vad, men de haltar så konstigt. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen det han delar och följer honom.
 

Rickard_O

Medlem
Hehe, jag har varit i Asien och östeuropa, men jag tycker det är något väldigt konstigt med hans engelska... Kan inte sätta fingret på vad, men de haltar så konstigt. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen det han delar och följer honom.
Jo jag förstår det, försökte mer vara lite raljerande.
Tycker han har helt normal engelska, över average för sin generation i paritet till hans yrkesroll.:)
 

fcx

Medlem
Hehe, jag har varit i Asien och östeuropa, men jag tycker det är något väldigt konstigt med hans engelska... Kan inte sätta fingret på vad, men de haltar så konstigt. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen det han delar och följer honom.

Utan att lägga någon värdering i det, men det låter inte som när en "vanlig" svensk pratar engelska med svensk brytning. Jag tycker det glider mer över åt Texas-hållet. Som sagt, inte bättre eller sämre, bara annorlunda.
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

palmen

Moderator
BA har ju oxå rensat i sin flotta och där har dom sålt en del av inredningen. Med tanke på SAS skrala ekonomi kanske dom borde gjort något liknande men vad vet jag det kanske kostar mer än vad det inbringar?!?

Årets julklapp? British Airways säljer ut unika föremål från First och Club World - BusinessClass.se
Mycket går nog att återanvända på en A330. Det som såldes ut från BA var väl mest relaterat till B747 som fasats ut och itne har något liknande plan, samt "överflöd" av grejer ombord nu när det med största sannolikhet blir mindre flygande under en lång tid. De sålde en del av den gamla servisen samt vissa saker från det nya ombord. Att sälja av sånt som inte använts för att det kommit nya grejer är ju dock inte helt fel.

SAS har dock kvar samma porsling och liknande och det som fanns på 340 innan kommer att finnas på 350 framöver.
 

Tobbe.O

Medlem
Sista flygningen... :(

SK9155 from Tucson to Marana Flightradar24: Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map

Screenshot_20201201-195011.png
 

M.K

Medlem
En kommentar till. Väldigt synd att det inte anordnades något event efter nästan två decenniers trogen service runtom i världen. Jag har förståelse för omständigheterna just nu men ändå tråkigt.

Det hade varit något extra att ta en liten rundtur med SAS sista fyrmotoriga flygplan innan utfasningen.

En trevlig BC träff också minst sagt. :)
 
Toppen