Senaste nytt

SAS A340-300 återuppstår ?

Remains

Medlem
Jag har en award CPH-HND i C 27/5 med retur 4/6, revenue betald med poäng i plus smart. Nu visar award bokningen A340 och hemresan är ombokad till den 3/6.

Det är ok att åka hem en dag tidigare, men vad händer med utresan? Några award biljetter i business finns knappast och jag åker inte så långt i economy.

Vad gäller nu, har jag rätt att ställa in hela resan och få min poäng och pengar tillbaka?
 

palmen

Moderator
Jag har en award CPH-HND i C 27/5 med retur 4/6, revenue betald med poäng i plus smart. Nu visar award bokningen A340 och hemresan är ombokad till den 3/6.

Det är ok att åka hem en dag tidigare, men vad händer med utresan? Några award biljetter i business finns knappast och jag åker inte så långt i economy.

Vad gäller nu, har jag rätt att ställa in hela resan och få min poäng och pengar tillbaka?
Ja, ändringen är så stor att du har rätt till avbokning.
Du nämner att det både är award och revenue, så lite oklart med biljettyp, men oavsett har du rätt till avbokning när resan ändras 1 dygn.
 

Remains

Medlem
Ja, ändringen är så stor att du har rätt till avbokning.
Du nämner att det både är award och revenue, så lite oklart med biljettyp, men oavsett har du rätt till avbokning när resan ändras 1 dygn.

Utresan är Business Bonus (I), hemresan är Plus Smart (P).
 

Remains

Medlem
Du har alltså en genomgående biljett där utresan är betald med poäng och hemresan med pengar? Trodde inte sådana bokningar var möjliga att göra.
Nej, det stämmer nog, hemresan är betald med poäng istället för pengar men det är ingen bonusbiljett. Som du säkert vet kan man alltid betala med poäng även om det inte finns några bonusplatser.
 

Remains

Medlem
Jag har en award CPH-HND i C 27/5 med retur 4/6, revenue betald med poäng i plus smart. Nu visar award bokningen A340 och hemresan är ombokad till den 3/6.

Det är ok att åka hem en dag tidigare, men vad händer med utresan? Några award biljetter i business finns knappast och jag åker inte så långt i economy.

Vad gäller nu, har jag rätt att ställa in hela resan och få min poäng och pengar tillbaka?

Min bonusbusiness blev framflyttad till den 28/5. Nu med rätt plan och samma platser som innan. Totalt två dagarkortare semester men är ändå nöjd. Rätt mkt omständigheter SAS intekan klandras för. Hoppas nu bara Japan öppnar.
 

Berlinkid

Medlem
Upptäckte detsamma igår kväll. Har inte hört ett ljud från SAS, men direktflyget är ombokat till CPH stopp och långa väntetider.
Har du fått någon information alls från dom om ändringen?
[Edit] såg nu att du inte heller hört något från dom.

Det verkar inte finnas några direktflyg till Chicago kvar alls under april. Någon som vet om det är tillfälligt, eller tänker/har dom lagt ner den rutten?

I veckan fick jag nu meddelandet om att flyget var ändrat. Nu stämmer även bagageangivelse igen och det var möjligt att byta plats. Man ska väl känna sig nöjd i dagens läge (trots att flyget ankommer Chicago några timmar senare än ursprungligen planerat) och hoppas istället på att planet faktiskt lyfter.
 

Davvelavve

Medlem
I veckan fick jag nu meddelandet om att flyget var ändrat. Nu stämmer även bagageangivelse igen och det var möjligt att byta plats.

Stämmer inte för mig, har 3x32kg mellan USA och Danmark men sen 3x23kg sista benet. På I-klass biljetter. Borde ju vara samma vikt men det är nog svårt att få till det rätt... :p
 
Toppen