Senaste nytt

SAS A340-300 återuppstår ?

Läser med stor häpnad i tråden då jag precis upptäckte att mitt bonusflyg (business) i april till Chicago ställts in och bokats om till ett via Copenhagen - med endast handbagage! Say what?

Inte heller nöjd med det nya sittplatsvalet som jag inte verkar kunna ändra själv.

Har inte fått något meddelande alls vad jag kunde hitta. Varken på sms eller mail.

Det kan alltså betyda att flyget ställs in helt och hållet?

Vad kan/bör man göra?
Om flyget du bokats om till går med A330/350 så kommer det med största sannolikhet att gå.

Enbart handbagage är en bugg på hemsidan. Reglerna för din ursprungliga bokning gäller.

Oklart vad du hade för sittplatser och vad det ändrats till så svårt att säga något om detta.

jag försökte boka om inställd Tokyo resa i mars till oktober, "går inga flyg då, jag ser inget i systemet" var svaret" o_O

jag försökte boka om inställd Tokyo resa i mars till oktober, "går inga flyg då, jag ser inget i systemet" var svaret" o_O
Oroande men man får väl saga att det är i linje med vad de kommunicerat med "FORWARD". Kanske börjar utkristallisera sig vad de kommer att hitta på??

Det går att boka (ut från CPH mån, ons, lör) med SAS i okt. A350 men det blir väl A340 så småningom....
Agenten verkar inte ha koll

Har stått A340 på mina SAS CPH-HND och omvänt över påsk sedan flera månader men helt plötsligt i dag så står det "Inställt" på båda flighterna (revenue). Får se hur fort och om pengarna kommer tillbaka. Har tack och lov poängbokning med LH/ANA samma datum men den som lever får se om dessa flyg finns kvar då. Ser på FR24 att MUC-ICN går på 10h nu men HND-FRA tar 15h+.
Edit: Fattar inte riktigt varför det skiljer 5h mellan MUC-ICN och HND-FRA då flygtiden mellan ICN och HND är ca. 2h20m?

Det går att boka (ut från CPH mån, ons, lör) med SAS i okt. A350 men det blir väl A340 så småningom....
Agenten verkar inte ha koll

Jo jag vet, jag misstänker att han ville bli av med mig.
Han hade fumlat lääänge med en annan ombokning innan, ursäktade sig då med
att han var nyanställd och var tvungen att fråga någon hur han skulle göra.

Har stått A340 på mina SAS CPH-HND och omvänt över påsk sedan flera månader men helt plötsligt i dag så står det "Inställt" på båda flighterna (revenue). Får se hur fort och om pengarna kommer tillbaka. Har tack och lov poängbokning med LH/ANA samma datum men den som lever får se om dessa flyg finns kvar då. Ser på FR24 att MUC-ICN går på 10h nu men HND-FRA tar 15h+.
Edit: Fattar inte riktigt varför det skiljer 5h mellan MUC-ICN och HND-FRA då flygtiden mellan ICN och HND är ca. 2h20m?

Det ena är väl västerut och det andra österut? Du bör nog säkerställa att du jämför MUC-ICN med FRA-HND eller ICN-MUC med HND-FRA.

Läser med stor häpnad i tråden då jag precis upptäckte att mitt bonusflyg (business) i april till Chicago ställts in och bokats om till ett via Copenhagen - med endast handbagage! Say what?

Inte heller nöjd med det nya sittplatsvalet som jag inte verkar kunna ändra själv.

Har inte fått något meddelande alls vad jag kunde hitta. Varken på sms eller mail.

Det kan alltså betyda att flyget ställs in helt och hållet?

Vad kan/bör man göra?

Upptäckte detsamma igår kväll. Har inte hört ett ljud från SAS, men direktflyget är ombokat till CPH stopp och långa väntetider.
Har du fått någon information alls från dom om ändringen?
[Edit] såg nu att du inte heller hört något från dom.

Det verkar inte finnas några direktflyg till Chicago kvar alls under april. Någon som vet om det är tillfälligt, eller tänker/har dom lagt ner den rutten?

Upptäckte detsamma igår kväll. Har inte hört ett ljud från SAS, men direktflyget är ombokat till CPH stopp och långa väntetider.
Har du fått någon information alls från dom om ändringen?
[Edit] såg nu att du inte heller hört något från dom.

Det verkar inte finnas några direktflyg till Chicago kvar alls under april. Någon som vet om det är tillfälligt, eller tänker/har dom lagt ner den rutten?
Högst troligt tillfälligt just nu, men finns det inte cargo framöver som håller 2 rutter uppe lär en försvinna.

Med nuvarande bränslepriser blir det mycket dyrt att flyga. Verkar rimligt att hålla igång det som går ihop men att få två flyg till Chicago att bära sig på cargo till nuvarande bränslekostnader, det blir kämpigt!

Toppen