Senaste nytt

SAS A340-300 återuppstår ?

Jag tror det pusslas med flottan i systemet faktiskt. För min del fick jag ändrat A350 till A330 på ARN-MIA i februari. Kan säkert ändras igen. Just nu finns det ju en A330 parkerad i Spanien till och med, LN-RKT som bara är 5 år gammal. Samtidigt så flyger 18-19 år gamla A330 för fullt.

+1 Fick direktflighten ARN-ORD ändrad till 340 men märkligt nog hittade jag C-biljetter via CPH dagen därpå (Där heter flighten SK6943 kl 1235, det flygs tydligen två maskiner den dagen och nästa avgång kl 1540 heter 943...)
Nöp dessa som säkerhet istället för att senare sitta där med skägget i brevlådan!

Last edited:
Fick Washington - Köpenhamn ändrad till 340 den 4 mars. Flighten är också borttagen från försäljning. Suck... Är andra bolag lika opålitliga som SAS i dessa tider?

Last edited:
Har fått en Arn-Mia i början på januari ändrad från 350 till 330 och en Arn-Ord i mars likaså. Har så sett fram emot 350, hoppas verkligen att de ändrar tillbaka!

Det verkar vara ändringarnas dag. Har fått ändrat från A350 till A330 till och från Miami i februari. Det spelar inte så stor roll, det är inte så stor skillnad.

Fick Washington - Köpenhamn ändrad till 340 den 4 mars. Flighten är också borttagen från försäljning. Suck... Är andra bolag lika opålitliga som SAS i dessa tider?
Bara titta i tråden för bonusresor så ser man att extremt många flighter till framförallt Asien ställs in och resulterar i att bokningar måste avbokas. Så absolut inte unikt för sas, men att ändra till ett plan som inte finns i flottan i förtid är nog en sas-unik grej.

Dito för min Köpenhamnsresa, det ser inget roligt ut alls det här.....
Screenshot_20211116_080032.jpg

Sådär, då blev min flight CPH-BOS ändrad till A340. :(
Hur pass sent brukar SAS ställa in (planerad utresa i början av december)? :rolleyes:

Toppen