Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Perfekt, blev en långweekend för mig o junior hos Farmor o Farfar.

6000 poäng i plus var fan en sweet deal.. synd man inte kan boka mera då det är svårt med planeringen =)

• Gilla
Reactions: Gus
Några frågor gällande denna deal!

1. Om jag vill bjuda min vän på en resa. Jag använder mina poäng och betalar avgifter med mitt Amex. Min kompis har också ett Amex. Visst gäller kortförsäkringen för min vän då? Det finns väl ingen vits med att ringa till min vän och få hans amex kortnummer? OCh det spelar väl ingen roll om jag är med på resan?

2. Jag vill åka till München i SAS plus enligt rutten ARN-CPH-MUC-CPH-ARN. Om jag skulle vilja gå av i Köpenhamn på vägen hem och hälsa på en kompis och ta tåget hem. Kan jag be personalen i MUC att få bagaget incheckat endast till CPH? Eller tycker personalen det verkar konstigt och vill inte gå med på det? Är det större chans att lyckas med detta om jag har en lång layover i CPH, säg tre timmar?

Jag kan ju alltid resa med endast handbagage och bara gå till SAS disk i CPH och säga jag blivit magsjuk och ställa in sista flyget till ARN men jag ska åka skidor så jag klarar mig inte med endast handbagage.

1. Om jag vill bjuda min vän på en resa. Jag använder mina poäng och betalar avgifter med mitt Amex. Min kompis har också ett Amex. Visst gäller kortförsäkringen för min vän då? Det finns väl ingen vits med att ringa till min vän och få hans amex kortnummer? OCh det spelar väl ingen roll om jag är med på resan?

2. Jag vill åka till München i SAS plus enligt rutten ARN-CPH-MUC-CPH-ARN. Om jag skulle vilja gå av i Köpenhamn på vägen hem och hälsa på en kompis och ta tåget hem. Kan jag be personalen i MUC att få bagaget incheckat endast till CPH? Eller tycker personalen det verkar konstigt och vill inte gå med på det? Är det större chans att lyckas med detta om jag har en lång layover i CPH, säg tre timmar?

Jag kan ju alltid resa med endast handbagage och bara gå till SAS disk i CPH och säga jag blivit magsjuk och ställa in sista flyget till ARN men jag ska åka skidor så jag klarar mig inte med endast handbagage.

1: Kortförsäkringen gäller nog inte din vän (tror jag), låt din vän betala avgifterna säger jag, det är peanuts vi pratar om.
2: Lägg in ett nattstopp i köpenhamn om det går då är det inga konstigheter att hämta ut bagaget, 3h skulle inte jag klassa som länge i detta fall. Alla varningsklockor ringer nog om du ska till Stockholm men vill hämta ut dina skidor i Köpenhamn

1. Denna fråga bör avhandlas i en annan tråd men svaret är ja så länge ni båda har svenskt Amex.

2. Om anslutningstiden i Köpenhamn är för kort, finns det risk att personalen i München vägrar att tagga väskan endast till Köpenhamn.
Gör som @palmen skriver. Lägg till ordentligt lång layover i Köpenhamn.

Pratat om det länge och nu var väl OK läge. Bokade hela familjen till Island på sportlovet. Fick dock pussla lite för att slippa mellanlandning i Oslo och flyga direkt från/till Kastrup.

Det här kanske har tagits upp men hittar inget, så:

Reservations cannot be changed after booking period is over, then normal award price applies.

Betyder det att det är fri avbokning/ombokning (precis som på vanliga bonusresor), men att man vid ombokning får betala de vanliga poängpriserna eftersom kampanjen avslutas idag?

Toppen