Senaste nytt

SAS 34 nya sommarlinjer 2014

Bla ryanair flyger ju redan till Pisa så det är nog smart av SAS att försöka ge dom lite head-on konkurrens. Dessutom är det inte helt fel tänkt, det är ju en prefkt ungångspunkt om man vill åka till Cinque Terre eller Toscana runt Florens. Visst kan man åka till Rom också och vidare därifrån ,men det är ganska skönt att slippa hetsen runt FCO om man ändå inte vill till stan.

Jag gissar att Palazzi mer tänkte på Bologna...fast jag tycker också att Pisa ligger bäst till för "Toskana-turism".

Sedan gillade jag verkligen Montpellier, det är perfekt om man vill åka till den västra delen av rivieran och inte behöva hålla på att åka via Nice. Marseille och Montpellier är utmärkta ställen att åka till men har tidigare varit ganska bökiga att ta sig till utan byten.

Håller med om Montpellier, Frankrikes modernaste medelhavsstad med spårvagn inkl shuttle direkt till stranden från innerstan. Öht ett trevligare hörn än Rivieran tycker jag (Nimes 25 minuter bort är också värt ett besök).

Bla ryanair flyger ju redan till Pisa så det är nog smart av SAS att försöka ge dom lite head-on konkurrens. Dessutom är det inte helt fel tänkt, det är ju en prefkt ungångspunkt om man vill åka till Cinque Terre eller Toscana runt Florens. Visst kan man åka till Rom också och vidare därifrån ,men det är ganska skönt att slippa hetsen runt FCO om man ändå inte vill till stan.

Sedan gillade jag verkligen Montpellier, det är perfekt om man vill åka till den västra delen av rivieran och inte behöva hålla på att åka via Nice. Marseille och Montpellier är utmärkta ställen att åka till men har tidigare varit ganska bökiga att ta sig till utan byten.

Jag måste nog revidera mitt inlägg och ge dig rätt. Jag trodde att Trenitalia hade direkttåg till den italienska västkusten från Bologna - det visade sig vara fel. Alla byten måste ske i Florens....

Florens är en trevligare flygplats än Pisa, men tydligen har Pisa direkttåg till Monterosso i Cinque Terre... Därtill finns tåg till hela det Toscanska inlandet. Precis som både du och @Nyfikengrau skrivit är det därmed betydligt smidigare....

Jag gillar väl inte riktigt turistmagneter, men man kan ju inte låta bli att älska CInque Terre... :)

Bra anslutningar med Pisa-Arlanda i framtiden. Norwegian flyger ju också samma linje, så finns många avgångstider...

Montpellier är fantastiskt! Nya franska lågpriståget Ouigo finns ju numera där också, så för 90kr kan du ta en avstickare till Paris :D

Last edited:
Haha, Det är nog helt klart sant.
Nej jag tror ju inte heller att vi får se ARN- SFO, frågan är om vi får se fler longhaul med SAS överhuvudtaget från ARN.

Synd att TdF inte har någon etapp i närheten av Montpellier nästa år. Då hade SAS sommarlinje varit perfekt. Men tycker att sommarlinjerna verkar mycket trevliga :)

Måste rätta mig själv. TdF har en målgång i Nimes, och det ligger ju inte alls långt borta.

Toppen