Senaste nytt

SAS - 100% poängintjäning?

Homer

Medlem
Idag fick jag ett frågeförmulär skickad från SAS med frågan om jag skulle flyga mer med SAS ifall det var 100% intjäning på alla flyg. Definitivt ja!

jag har inte fått något sådant, och det beror säkert på att jag skulle svarat ja men endast under förutsättningen att
guldbonusen höjs från 25% till 100%, så att jag tjänar lika mycket som när jag flyger med BA, dvs. 200% (Silver/Guld) i billigaste ekonomi
 

Fredrik

Medlem
Jag fick också den här undersökningen och svarade såklart att jag skulle flyga mer med SAS om de ändrade reglerna.

Risken är väl att de ändrar uttagsnivåerna för att kompensera och så blir nettot negativt. Jag är säker på att det finns de här på forumet som inte litar på SAS...
 

Fredrik

Medlem
Kollade lite på biljetter i maj till Tyskland. För 3 177 kronor kan man få en enkelresa till Frankfurt i bokningsklass W, dvs 25%. Som hittat.
 

Bryant

Medlem
Min biljett imorgon från PMI-ARN via CPH bokades i klass Q, dvs 100% för 2555:-. För 1967:- får du 25%...
 

sk-sthlm

Medlem
Just Frankfurt tror jag att SAS främst säljer t.o.r-biljetter till, dvs enkelbiljetterna är väldigt mkt dyrare. Samma med London.
 

fopes

Medlem
Nja. 5313:- kostar en t/r till Frankfurt i W-klass.

Det sjuka i SAS prissättning till t ex Frankfurt är att antingen är biljetten jättebillig typ O-klass 1100:- (t/r), men sen är det ett jättehopp till nästa steg som är W-klass för 5313. Det finns inget däremellan och om man då inte ens får 100% för en en biljett på +5000SEK så är det ju bara löjligt.
 

090034208

Medlem
Blue1 har nu erbjudande bl.a inrikes i Finland för 51 euro t/r. Då hamnar man naturligtvis i 25% klassen men när jag kollar 14.2 med morgonflight upp och hem samma kväll för 266 euro och man hamnar fortfarande i 25%-klassen(U), det är sannerligen sjukt enligt mig!
 
Toppen