Dr. Miles
Expert
Koderna finns i Deals tråden och jag skrev hur man söker i kalendervy i en annan tråd.Tack, jag tänkte på koderna att använda på kalendersökningen på ITA.
Koderna finns i Deals tråden och jag skrev hur man söker i kalendervy i en annan tråd.Tack, jag tänkte på koderna att använda på kalendersökningen på ITA.
För att det inte går att ta sig hem efter den dagen utan att betala ockerpriser?Bra pris i Plus till tex Prag på lördag, 899 kr. Vad är det för nått då?
Air Berlin som award via BAECFör att det inte går att ta sig hem efter den dagen utan att betala ockerpriser?
Uppföljning på ovan, jag försöker boka en resa (ARN-OSL-MIA och MIA-EWR-OSL-ARN, ASLXTRA och PSLXTRA). Får dock bara detta felmeddelande: "Vi kan inte bekräfta priset för de flyg du har valt. Välj ett annat pris eller andra flyg och skicka förfrågan igen. (15012 - 421)". Priset har dock funnits åtminstone i 2-3 dagar och både SAS sida och Expertflyer visar samma tillgång (8 platser på ett av benen - alla andra ben är 9+). Finns det någon lösning för att kunna boka detta trots allt? Vad kan det bero på? Kampanjen (ASLXTRA-faren, väl?) gäller väl till 10 jan...Finns det något smart sätt att utläsa t.ex. från fare coden vilka priser som tillhör kampanjen och inte? Tänker exempelvis om man vill veta säkert om man kan våga ha lite is i magen eller om ett visst pris blir dyrare efter 10/1.
Jag har inte läst fare rules, men när SAS har kampanj så brukar man inte kunna boka ben med andra bolag. Eftersom SAS inte flyger MIA-EWR mig veterligen så är säkert det anledningen till felmeddelandet. Det borde ju kunna vara lite tydligare kanske.Uppföljning på ovan, jag försöker boka en resa (ARN-OSL-MIA och MIA-EWR-OSL-ARN, ASLXTRA och PSLXTRA). Får dock bara detta felmeddelande: "Vi kan inte bekräfta priset för de flyg du har valt. Välj ett annat pris eller andra flyg och skicka förfrågan igen. (15012 - 421)". Priset har dock funnits åtminstone i 2-3 dagar och både SAS sida och Expertflyer visar samma tillgång (8 platser på ett av benen - alla andra ben är 9+). Finns det någon lösning för att kunna boka detta trots allt? Vad kan det bero på? Kampanjen (ASLXTRA-faren, väl?) gäller väl till 10 jan...
Låter som en rimlig förklaring... Dumt dock att detta alternativ ens dyker upp? Söker ju som vanligt på sas.se, menar jag...?Jag har inte läst fare rules, men när SAS har kampanj så brukar man inte kunna boka ben med andra bolag. Eftersom SAS inte flyger MIA-EWR mig veterligen så är säkert det anledningen till felmeddelandet. Det borde ju kunna vara lite tydligare kanske.