Senaste nytt

SAS överväger att flytta Houston linjen till Köpenhamn

Hvad tror du så mere på?

Well, om man nu applicerar lite sunt förnuft på det hela. SAS må ha usel IT och mycket annat, men om man startar en sådan prestigelinje med så dåligt underlag att man inom 6 månader börjar prata om att lägga ner/flytta linjen, så är det antingen något VÄLDIGT fel inom SAS eller så är det rent BS.

Jag tror ärligt talat på det sistnämnda just nu.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Tycker också det låter bra, som LCY-SNN-NYC - man slipper stiga av planet. Hinner man kanske köra ARN-SVG-IAH o CPH-SVG-IAH om man delar upp vardera på 3ggr/vecka o riktning (?) Resterande orter i Norge (+ Göteborg?) kan ansluta med Wideroe, som har hög frekvens.
Vidhåller att SVG är en av de bättre platserna att köra en preclearance på :)

Nja, man slipper ju inte stiga av planet på Shannon (SNN) utan man kliver av och klarar
snabbt av både tull och immigration innan man kliver på för att sedan landa på inrikes-
terminalen på JFK. På motsvarande sätt fungerar det från bl.a. Canada och Bermuda
fast där klarar men av formaliteterna redan innan resan.
 
Danskene slakter «oljeruten»: Nå slår SAS tilbake - SAS AB - Børs og Finans - E24

Eivind Roald svarer...

"E24 kjenner til at det som kan fremstå som en dansk kampanje mot ruten har skapt stor irritasjon hos mange i SAS. Nå tar også flyselskapet bladet fra munnen:

- Jeg er svært overrasket over artiklene om Houston-ruten, sier konserndirektør Eivind Roald i SAS, til E24 og avviser samtidig spekulasjonene om at SAS vurderer å legge ned ruten og flytte business-flyet til København-New York.

- Jeg har full respekt for at enkeltkunder i andre land har synspunkter, men vi har basert vår beslutning på hvor den største kundebasen flyr fra, sier han om «oljeruten».

Han minner om at man bruker lang tid på å planlegge nye langdistanseruter.

- Det å spekulere i denne ruten etter noen få måneders drift viser en manglende forståelse for bransjen, sier Roald.
"
 
Toppen