Senaste nytt

SAS öppnar Stockholm-Kiev 4 november 2021

När msn tittar på bokningssidan ser det ut som man har valt den andra flygplstsen IEV istället för huvudflygplatsen KBP.

När msn tittar på bokningssidan ser det ut som man har valt den andra flygplstsen IEV istället för huvudflygplatsen KBP.
Du har rätt, det ser väldigt konstigt ut. Avgången den 4/11 ska enligt "flygdetaljer" (om man klickar på lilla i:et) gå till IEV som är IATA-koden för flygplatsen Zhuliany i Kiev samtidigt som det ovanför samma flyg står "ARN-KBP"; KBP är IATA-kode för flygplatsen Borispol i Kiev.

Jag tror det är fel helt enkelt på SAS bokningssida.
Linjen OSL - KBP har sen den startades gått till KBP - men tittar man på nästa flight från Oslo på tisdag den 12/10 så säger bokningssidan IEV. Knappast troligt att det skulle förändras precis den här veckan.
Men med SAS kan ju förstås allt hända.

Jag tror det är fel helt enkelt på SAS bokningssida.
Linjen OSL - KBP har sen den startades gått till KBP - men tittar man på nästa flight från Oslo på tisdag den 12/10 så säger bokningssidan IEV. Knappast troligt att det skulle förändras precis den här veckan.
Men med SAS kan ju förstås allt hända.
Flyger man i de trakterna vet man ju aldrig riktigt var man kommer att landa? ;)
Ryanair FR4978 beordrat att landa i Minsk | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Kul med en lite spännande destination, nackdelen med SAS för min del är annars att de flesta destinationer känns rätt ointressanta för en något sånär berest privatresenär utan jobbresor på schemat. Vad gäller flygplats i Kiev har ju (tyvärr) budgetflygplatsen IEV det avsevärt bättre läget.

Toppen