Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Seattle från Köpenhamn 21 maj 2025

När det gamla blir nytt. Blast from the past, as CPH-SEA is returning. I used to run into the SAS flight crews at SEA back when this route was around before.

SAS had CPH-SEA running until around 2010 if I remember correctly.

Last edited:
Hade hellre sett något till Asien, men Seattle har jag inte varit i så det blir att testa! Verkar som om det är flera linjer på G. På bilden högst upp står nu Seattle, med flera "tomma" under. Står även i pressmeddelandet:
"Seattle is one of several new routes that SAS will announce soon."
Skärmavbild 2024-09-17 kl. 11.58.13.png

Last edited:
När jag kommer från Skandinavien hittar jag ingen bra anledning att välja att ansluta till SEA istället för någon annanstans med Delta/Skyteam om det inte är för att ta mig till Hawaii, Alaska eller några av de mindre flygplatserna i Oregon, Washington och Idaho. Ungefär samma som det var 2009/2010.

Hade hellre sett något till Asien, men Seattle har jag inte varit i så det blir att testa! Verkar som om det är flera linjer på G. På bilden högst upp står nu Seattle, med flera "tomma" under. Står även i pressmeddelandet:
"Seattle is one of several new routes that SAS will announce soon."
Visa bifogad bild 157167
Hmm, ska man läsa nåt mer i antal X under destination? KUAAALA LUMPUR? ;)

Kan XXXXXXX XXXXXX være Harstad Narvik fra CPH? Er jo inngangsporten til Lofoten... Ikke så spennende for oss nord for CPH, men kan være et av flere steg for å gjøre CPH til inngangsporten til Nord-Norden.

Toppen