Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Mumbai från Köpenhamn. Trafikstart 2 juni 2026

Blir väl 2x kompensationer iom att det blir 2 separata flyg?. Så 15h försenade för 1200€/person iaf?
Va? De har ett bokat flyg och får ersättning för det. Om de bokas om och kommer fram 2 dagar senare är det fortfarande bara en försening.

Bokas de däremot om och det flyget de bokas om till också blir försenat får man såklart ersättning där också. Men det kräver att båda flygen är försenade.

Va? De har ett bokat flyg och får ersättning för det. Om de bokas om och kommer fram 2 dagar senare är det fortfarande bara en försening.

Bokas de däremot om och det flyget de bokas om till också blir försenat får man såklart ersättning där också. Men det kräver att båda flygen är försenade.
På F24 såg det ut som att dom åkte hem en gång och sen lyfte igen för att prova på nytt (Så antog att det blev 2 ombokningar). Men ja, ser ut som att det egentligen bara var 1

Fattar inte vad SAS ska till Indien att göra... de skulle satsat mer på sydöstasien imho..
Flera nordiska storbolag i Indien, och en stor indisk diaspora i Norden?
Jag har definitivt lagt märke till en ökad mängd av indier som jobbar i Stockholmsområdet jämfört med tidigare, så jag kan tycka att efterfrågan på resor borde ha ökat. Om sedan den efterfrågan finns i ett lämpligt marknads- och prissegment för SAS vet jag inte.

Jag har definitivt lagt märke till en ökad mängd av indier som jobbar i Stockholmsområdet jämfört med tidigare, så jag kan tycka att efterfrågan på resor borde ha ökat. Om sedan den efterfrågan finns i ett lämpligt marknads- och prissegment för SAS vet jag inte.
Det är väldigt många som jobbar inom tech/IT på storbolagen, så tror inte det ska vara brist på köpkraft.
Plus att firmorna kanske betalar för en del av resorna mellan HQ och indiska verksamheten.

Ser massor av detta i mina kvarter, plus jag hyr ut en lägenhet åt någon i den situationen. 4/5 intressenter på lägenheten var från det området. Kanske ett visst bias, men det finns nog ett underlag.

GOT-DEL nästa rutt?

Ser ut som att fredagsflyget också blivit inställt nu. Vilken dag blir den riktiga premiären tror vi? :D
SAS säljer fortfarande biljetter till lördagsflyget. Om de tror att lördagen också riskerar att ställas in, borde ju första åtgärd vara att dra bort avgången från försäljning, för det är väl väldigt dyrt att behöva boka om en hel long haul-kärra till andra bolag direkt inför avgång? Eller överskattar jag hur mycket olika delar av SAS är koordinerade?

Toppen