Det där är rätt standard för många flyg mellan Europa och IndienKul med ny destination och att SAS satsar. Men vad är det för hemsk tidtabell? Landa 01:30 i Mumbai och avgång 06:00 därifrån.
Precis, och där kanske man kan konkurrera och få fördelar av Skyteam samarbeten. Det är många människor i rörelse mellan Mumbai och Nordamerika.Utan att kolla tidtabellen så borde det väl, åtminstone i västlig riktning, betyda att det är smidiga byten för vidare färd mot USA.
Man kan vända på det också, SAS kommer ha större kudde för att hålla utsatt avgångstid. Flera av ovanstående nattflyg har usel punctuality.En liten jämförelse mellan olika Europeiska bolag som flyger på BOM:
Turkish första ankommer 01.45, avgår 04.00, andra ankommer 05.00, avgår 06.40
Virgin första ankommer 01.40, avgår 04.05, andra ankommer 08.15, avgår 10.00
BAs första ankommer 07.30, avgår 08.30, andra ankommer 10.50, avgår 13.05, tredje ankommer 23.40, avgår 01.40
Swiss ankommer 21.45, avgår 00.40
LH från MUC ankommer 23.15, avgår 01.30
AirFrance ankommer 23.20, avgår 01.20
KLM ankommer 00.15, avgår 02.15
LH från FRA ankommer 01.05, avgår 02.40
SAS kommer alltså vara en av få som låter kärran stå längre än nödvändigt på marken, jämfört med de andra bolag med bara en flight per dag.
Behövs nog för att inte få många strandade transerpax i icke-Schengen i Köpenhamn.Man kan vända på det också, SAS kommer ha större kudde för att hålla utsatt avgångstid. Flera av ovanstående nattflyg har usel punctuality.
Så ser det verkligen ut på BOM om man kikar på FR24. Turn around på under 2h är inte många bolag som klarar i verkligheten.Man kan vända på det också, SAS kommer ha större kudde för att hålla utsatt avgångstid. Flera av ovanstående nattflyg har usel punctuality.
5400 SEK för random datum ToR från Stockholm när jag testar nu. 12,8k i plus. Det skiljer någon hundralapp mellan New York och Bombay, så jag ser öppnandet av en ny destination snarare som ett sätt från SAS sida att sprida risken, än att håva in pengar.Behövs nog för att inte få många strandade transerpax i icke-Schengen i Köpenhamn.
Annat tillägg, mina indiska kollegor säger att priserna Skandivanien-Indien har gått upp en hel del. Siffrorna som nämndes igår är att 11-12tkr för en retur till Mumbai i ekonomi är ganska normala nu, där de var villiga att betala och tidigare betalade 8tkr på mellanöstern bolagen. Även för resor längre fram (de bokar för att hälsa på familjen månader i förväg och är ofta någorlunda flexibel). Det finns säkert en sanning i detta som gör att SAS tror de kan begära ett tillräckligt bra pris.