Senaste nytt

SAS öppnar ny linje till Bangkok 30 oktober 2023

Det är säsongslinje, åtminstone än så länge.
Personligen har jag en känsla att det är en långt vettigare linje än Toronto, men det kan ju helt enkelt vara så att jag inte ser vad jag skulle göra i Toronto, personligen.
Hur tänker du nu? CPH/ARN-YYZ flygs väl med en A321LR? CPH/ARN-BKK är klart längre, och betydligt över räckvidden för en A321LR.
Ska SAS styra om den kärran mot sydost kan du t.ex. få komma till Delhi, men inte särskilt mycket längre.

Om SAS finns kvar (vilket nu verkar mer sannolikt) får vi väl se vad som händer när de får leverans av de två återstående A350 år 2025 (såvida det inte sker ytterligare förseningar), d.v.s. om de sätts in västerut, österut eller i något annat väderstreck.

Reward eller inte.
Jag är bara glad att det finns alternativ till Thai.
Nu med ny tjänst blir det BKK var 3e vecka och då känns det bra att kunna åka SAS under vinter istället för "LCC" bolaget Thai.
Det där med award har varit så knöligt för min familj (vi är många med olika viljir) så jag har gett upp den "hetsen".

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk

Hur tänker du nu? CPH/ARN-YYZ flygs väl med en A321LR? CPH/ARN-BKK är klart längre, och betydligt över räckvidden för en A321LR.
Ska SAS styra om den kärran mot sydost kan du t.ex. få komma till Delhi, men inte särskilt mycket längre.

Om SAS finns kvar (vilket nu verkar mer sannolikt) får vi väl se vad som händer när de får leverans av de två återstående A350 år 2025 (såvida det inte sker ytterligare förseningar), d.v.s. om de sätts in västerut, österut eller i något annat väderstreck.

Nej, det var inte kärran jag tänkte på primärt, det var destinationen. Destinationen var bara ett exempel på en relativt nyöppnad linje, ungefär som att det är vettigare med ARN-BKK än en linje mellan Kiruna och Pajala.

En vecka kvar till premiären! :)

Screenshot_20231023_104711_CPH Airport.jpg

Snöstorm i Oslo där vi väntar på massa folk. Just nu ca 45 min försening, finns ju öl åtminstone.

Han bredvid mig i gaten hade blivit 3,5h sen med sitt plan och dök upp nu.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen