Senaste nytt

SAS öppnar ny linje till Bangkok 30 oktober 2023

Om man ska vara ärlig så är det väl på de flesta destinationer ganska lätt att hitta bonusbiljetter med lite, men inte gigantisk, framförhållning. Så länge man inte vill åka business - det är bara där begränsningen finns. Och just där skiljer sig kankse BKK lite just nu, att även Eco saknas.
 
Håller med dig. Någon gång borde poängen ta slut. Kanske SAS borde införa så man får boka efter status och när man sedan har bokat får man vänta tills nästa level eller status år. Idag fungerar det inte för oss som inte sitter och bevakar. Men vill alla till BKK?

Det är ju inte bara BKK/Thailand i sig som är lockande. När SAS endast har 1 destination i hela Sydostasien så blir det ditt man söker sig även om man ska vidare till Bali/Singapore/Langkawi/Borneo etc etc. Har själv utgått från KUL många gånger (på *A award) för att hoppa på en Air Asia flight för att komma vidare.
 
Det är ju inte bara BKK/Thailand i sig som är lockande. När SAS endast har 1 destination i hela Sydostasien så blir det ditt man söker sig även om man ska vidare till Bali/Singapore/Langkawi/Borneo etc etc. Har själv utgått från KUL många gånger (på *A award) för att hoppa på en Air Asia flight för att komma vidare.
Precis. En bra hubb för att ta sig vidare. Finns många lounger också :)
 
Det är ju inte bara BKK/Thailand i sig som är lockande. När SAS endast har 1 destination i hela Sydostasien så blir det ditt man söker sig även om man ska vidare till Bali/Singapore/Langkawi/Borneo etc etc. Har själv utgått från KUL många gånger (på *A award) för att hoppa på en Air Asia flight för att komma vidare.
Men då finns A award bokningen att använda och alla femtioelva 241 voucher som finns.
 
Men då finns A award bokningen att använda och alla femtioelva 241 voucher som finns.
Visst är det så, men för de flesta svenskar så är nog en direktlinje ARN-BKK långt mer attraktiv än att knåpa ihop 3 legs för att maximera upplevelse på en C-produkt. *A award i ECO har också rätt kasst värde där man på SAS kan rättfärdiga det hela.
 
Visst är det så, men för de flesta svenskar så är nog en direktlinje ARN-BKK långt mer attraktiv än att knåpa ihop 3 legs för att maximera upplevelse på en C-produkt. *A award i ECO har också rätt kasst värde där man på SAS kan rättfärdiga det hela.
Men sas flyger ju inte direkt arn-bkk utan från CPH. Då borde ju direktlinjen med thai bokad som *a award egentligen vara betydligt bättre för de som utgår från arn..
 
Toppen