Senaste nytt

SAS öppnar ny linje till Bangkok 30 oktober 2023

Man kan bara dra slutsatsen att inflödet av poäng till den relativt lilla grupp av medlemmar som konstant hänger på låset fortsatt är större än tillgången. Jag tänkte att det någonstans kanske skulle börja bli lite mer balans (tex att SQ awarden skulle betat av en del på poäng-berget) men det verkar inte så?
Jag vet att alla här är vana med "hänga på låset" grejen, men jag tror inte det är långsiktigt bra för SAS heller om det in teblir lite mer balans.
Håller med dig. Någon gång borde poängen ta slut. Kanske SAS borde införa så man får boka efter status och när man sedan har bokat får man vänta tills nästa level eller status år. Idag fungerar det inte för oss som inte sitter och bevakar. Men vill alla till BKK?

• Gilla
Reactions: O_B
Håller med dig. Någon gång borde poängen ta slut. Kanske SAS borde införa så man får boka efter status och när man sedan har bokat får man vänta tills nästa level eller status år. Idag fungerar det inte för oss som inte sitter och bevakar. Men vill alla till BKK?
Tänker du på alla resmål eller bara BKK? jag själv reser gärna men inte till BKK! tycker att din ide om att gå efter status är rätt dålig faktiskt. Jag har sällan problem att hitta dom destinationer jag söker till även om jag inte hänger på låset som många andra. Är det inte bättre då att dra ner intjäningen via kort etc eller höja priserna något igen?

Ska det begränsas efter status måste man nog istället strypa att det är för lätt att få status. Åt vilket håll man än vänder sig så....

Egentligen finns väl redan status prioriteringen - Pandion har jag för mig kan "konvertera" revenue platser till bonus när de bokar, eller minns jag fel?

Vi andra kan ju boka revenue för poäng om vi inte hittar. Problemet där är väl den gigantiska skillnaden i kostnad - vilket väl i sig visar på det väldigt stora värdet i bonusbiljetterna..

Bottom line är ha, alla vill till BKK. Särskilt familjer skulle jag tro, och då går det fler biljetter på en gång. På samma sätt som tex Miami säljer slut mycket snabbare än Chicago på vintern. Dessutom är har ju en nyöppning som BKK ett stort uppdämt behov.

Tänker du på alla resmål eller bara BKK? jag själv reser gärna men inte till BKK! tycker att din ide om att gå efter status är rätt dålig faktiskt. Jag har sällan problem att hitta dom destinationer jag söker till även om jag inte hänger på låset som många andra. Är det inte bättre då att dra ner intjäningen via kort etc eller höja priserna något igen?
Jag menar rent allmänt. Jag har inte heller problem att boka. Annars blir det en köpt biljett. Har mängder med poäng och status i flygallianserna jag flyger mer än jag gör av med. Så för den ”vanlige” poängbokare som vill boka måste där finnas en möjlighet utan att behöva vara på låset tycker jag

Jag menar rent allmänt. Jag har inte heller problem att boka. Annars blir det en köpt biljett. Har mängder med poäng och status i flygallianserna jag flyger mer än jag gör av med. Så för den ”vanlige” poängbokare som vill boka måste där finnas en möjlighet utan att behöva vara på låset tycker jag
Jo det kan man tycka men med EB är det ju faktiskt ganska lätt att hitta resor i *A och skramla ihop en hel hög poäng, har min släkt på NZ och dom har ju ett annat system och betydligt svårare att hitta resor för poäng. Så jag är rätt nöjd som det är just nu :)

Toppen