Senaste nytt

SAS öppnar ny linje till Bangkok 30 oktober 2023

Tycker det är ett bra val av SAS. When in trouble double.

Den där kärran kommer dem aldrig ha problem att fylla.

Lägger dem till Mexico och Afrika så är vi ju hemma sen!
 
Prispress kommer det inte bli, men man har fattat att man har många resenärer med mer pengar än vett som är lojala mot SAS oavsett vad (se marknaden mot Spanien med hutlösa priser och fulla flyg trots rejält med alternativ). SAS kan dra ner på servicen rejält och de fortsätter flyga även om det är billigare och bättre med annat bolag. Så att kapitalisera på denna lojalitet och från en kapitalstark marknad som Köpenhamn låter alldeles utmärkt ur ett ekonomiskt perspektiv.
Hahahah,
Kan inte göra annat än skratta åt din Spanien parallell.

Åkte hem från barca med SAS i helgen... Exakt som du säger, 2-3x dyrare än konkurrenterna och betydligt sämre vad gäller service, mat och utbud.
 

Lasse Kongo

Medlem
Är det någon som bokat? Tänkte boka en enkelresa, BKK-CPH/GOT, i februari men det går inte. Tur och retur verkar gå.
 

Hachans

Medlem
Så är det! När jag reser själv sitter jag och jobbar på flygplatsen och några timmar går otroligt fort! Jag brukar själv köra Malmö-tricket när jag ska till Singapore. Jag sparar 10000kr men får sitta några timmar på flyg och flygplatser och jobba - vilket jag av någon konstig anledning gillar.

Ja, men jobba på flygplatser är nice!
 

Link

Medlem
På tal om crew, finns väl egentligen inget som skulle hindra SAS för att göra som Finnair och stoppa in lokal personal på flygningen. Åtminstone för eco-pax som prioriterar låga biljettpriser. Skulle drastiskt sänka kostnader för övernattningar, traktamenten och löner.
 
Toppen