Senaste nytt

SAS öppnar ny linje till Bangkok 30 oktober 2023

imartin

Medlem
Ett tips till alla som siktar på en cashbiljett till BKK under vintern men tycker att SAS-biljetterna i de bättre klasserna är för dyra: LH-gruppen erbjuder just nu biljetter i Premium Eco från ARN till BKK vid vissa datum för 11.100 kr. För runt 2500 kr kan man även få flex (full återbetalning vid avbokning). Jag bokade Premium Eco Flex från början på December till slutet på Januari för 13 500kr. Ett riktigt bra deal i mitt tycke i dessa tider, då ju till och med vanlig Economy till BKK kan kosta 10K. Betydligt billigare än vad SAS erbjuder också (jämförbara SAS Plus Pro vid samma tidpunkt kostar runt 25k just nu).

Bokningsklassen verkar alltid vara E, som ger 150% hos EB (fast man bör själv kolla innan bokningen att det blir E och inte lita på mig). Så i E borde det bli runt 18000 EB poäng. Finns avgångar med olika LH-bolag, men väljer man LH kan man flyga A380. Där borde till och med möjlighet till poäng- eller gate-upgrade till Biz inte vara helt uteslutet. Finns en First också, men vet ej om det är möjligt att uppgradera två klasser (andra här vet sådant bättre). Enda stora nakdelen ämfört med SAS egna flygningar jag ser är att man utan Miles & More status inte får välja säte gratis. Och så är det 2-4-2 konfig iaf i A380 så med extremt mycket otur får man en mittenplats. Men jag kommer resa själv och tar chansen.



Screenshot 2023-08-05 at 12.12.25.png



Screenshot 2023-08-05 at 12.16.07.png
 
Last edited:
Toppen