AABack2ARN
Medlem
Härligt! Skulle tro att det var en hel del klagomål från svenskar som reser till HAM ofta att Germanwings tog över trafiken. Många stockholmare reser gärna via CPH för att slippa dem trots den ohemula 6:20-avgången.
Frågan är väl dock om inte 737-600 är aningen stor? CRJ900 borde passa bätte (men de står ju i CPH) SAS kör ju CRJ200&900 CPh-HAM en linje där de ju har mer eller mindre monopol vilket avspeglas i priserna.
SAS Cargo? 737-600 tar 6 kubikmeter, CRJ-900 ingenting.
Är man M&M medlem är ju Germanwings mer ok, och T2 är ju som du säger smidigt point to point. Jag tror dock SAS priser kommer stå sig de priser jag sett med 4U är inte så billiga..vad kostar en smart fare tur&retur ARN-HAM?Jag tycker faktiskt inte Germanwings är så dåligt för mig. Jag har flugit dem några gånger nu och hittills är det smärtfritt. Först är det lite folk på Arlanda T2 när jag flyger på kvällen. Ombord får jag en macka och en liten dricka tack vare att firmans resebyrå bokat mig till en SMART-fare. När jag kommer fram till Tyskland får vi visserligen åka buss(men det fick jag förut också). Jag tjänar också poäng till M&M eller UAs Mileage Plus. Från Hamburg är det sällan köer i säkerhetskontrollen(jag checkade förstås in online 72 timmar innan) och sen avgår flyget från samma grupp av utgångar som förut. Loungetillgång ingår på SMART-fare som Frequent Traveller hos M&M.
.
Nja menar mera att 737 an dels tar mer passagerare och är dyrare operera än CRJ....Frakt på denna rutt är nog väldigt minimal.
Jag verkligen hoppas på att SAS lyckas med den här linjen. Germanwings är generellt dyrare än SAS och då har jag inte tillgång till loungen när jag flyger med dem.
Beläggningen av dagens flight från Hamburg såg inte så bra ut. Det var kanske runt 30-40% beläggbning.