SAS öppnar loungerna på nytt

Ja men håller med, att det inte något speciellt. Men jag brukade att ta en kaffe och kanske frukt när jag skulle iväg till Stockholm tidigt på morgonen. Att den är borta tycker jag ju är en försämring, de kunna jo också ha valt att uppdatera den. Angående ”djur i bur” var det jo absolut frivilligt att gå in i loungen.

Jag tror nu absolut den fanns efter 2018, om jag minns rätt var den der (men stängt) da jag var i Stockholm Oktober 2020. Men inte nu längre. Kanske jag minns fel eftersom jag ofta åker jag från Köpenhamn eftersom det är enklare att ta sig till Kastrup jämfört med Malmö airport om man bor i centrala Malmö.

cantona skrev:För Loungen på Kastrup gäller - är vaccinationen äldre än fem månader så är det krav på negativt test!Klicka för att utvidga...

Ja det är tyvärr det som är reglerna i Danmark just nu. Ohört tråkigt och hoppas detta snart tar slut.

Sir Lemon skrev:Rimlig hållning av det gamle Danmark, synes jegKlicka för att utvidga...

Tja.. Personligen får kravet om negativ test / vaccination på restauranter mig mest att fundera på om jag skulle makulera mitt danska pass. Men eftersom det också garanterar mig att jag alltid kan besöka familjen i Danmark gör jag nog inte det.

Varför spårar nästan alla trådar ur och det blir diskussion om vaccinering, munskydd, vaccinpass

Eftersom de flesta verkar vara experter inom området, kan inte ta dessa diskussioner på jobbet, jag förmodar att ni jobbar på Karolinska Institutet fortsätt där med diskussionerna!

cantona skrev:För Loungen på Kastrup gäller - är vaccinationen äldre än fem månader så är det krav på negativt test!Klicka för att utvidga...
Önskar jag hade sett ditt inlägg tidigare så hade jag sett till att byta flighter för att slippa 4h i CPH.

Är det någon som vet hur det ligger till med loungen i Helsingfors? Kollar man på antalet - i nuläget bokningsbara - flighter i Mars HEL-ARN motsvarar det ungefär GOT-ARN i februari med ett snitt på tre stycken per dag. Spontant känns också Helsingfors som en affärstung destination och många resenärer med status.

Edvin skrev:Är det någon som vet hur det ligger till med loungen i Helsingfors? Kollar man på antalet - i nuläget bokningsbara - flighter i Mars HEL-ARN motsvarar det ungefär GOT-ARN i februari med ett snitt på tre stycken per dag. Spontant känns också Helsingfors som en affärstung destination och många resenärer med status.Klicka för att utvidga...

Stängd.

Ryktas om att sen kommer aldrig öppnas igen. Vore synd, om SAS gav upp Finland helt

Veratio skrev:Tillgång till guldloungen Arlanda på plus biljett fortfarande?Klicka för att utvidga...

Gäller fortfarande? @011430121 svarade så bra sist! Tycker inte att jag hittar infon på sas.se, står att man får lounge men inte just om det är guld-loungen. Det är plastsonen som flyger så jag ville dubbelkolla!

Veratio skrev:Gäller fortfarande?@011430121svarade så bra sist! Tycker inte att jag hittar infon på sas.se, står att man får lounge men inte just om det är guld-loungen. Det är plastsonen som flyger så jag ville dubbelkolla!Klicka för att utvidga...
Loungerna ligger bredvid varandra och minimal skillnad på utbud så spelar inte så stor roll. Någon av dom kommer han in i åtminstone.

JensE skrev:Önskar jag hade sett ditt inlägg tidigare så hade jag sett till att byta flighter för att slippa 4h i CPH.Klicka för att utvidga...
Det kanske är över snart.

"Danmark slopar samtliga coronarestriktioner från den 31 januari, skriver Jyllands-Posten."

Tillägg till sett på dörren vid Landvetter loungen
//uploads.tapatalk-cdn.com/20220131/84bbe20bc665eae6cb915763316adf71.jpg

Back