Protein48
Medlem
Ja, och det blir ingen skillnad oavsett om man är inloggad eller inte, d.v.s. inga 30% för diamond.Just nu ser det skumt ut med 75/93/115k poäng när man kollar...
Ja, och det blir ingen skillnad oavsett om man är inloggad eller inte, d.v.s. inga 30% för diamond.Just nu ser det skumt ut med 75/93/115k poäng när man kollar...
Varit där flera gånger (senast 2 år sen) och som du säger.. Mkt skumma typer, uteliggare, gäng, fattiga. Inte lika illa som Baltimore men iaf..Nu var det ungefär 15 år sen jag var i Atlanta senast, så mycket kan ha ändrats, men har varit där två gånger och av alla städer i USA jag varit i så har Atlanta varit den där jag känt mig mest otrygg/obekväm när jag gått omkring downtown. Det var många tveksamma karaktärer som kom fram och pratade med en och försökte få pengar...
Saker att se och göra där (utan att ha hyrbil och kunna åka längre bort):
Coca Cola HQ/museum
CNN HQ
Martin Luther King memorial
äta god BBQ
Om man nu vill stanna Atlanta, finns det något att se eller göra i stan eller närheten med exempelvis hyrbil? Finns någon form av stadskärna/city man kan promenera i?
Ser man historiskt så har Delta haft en påverkan på prissättningen även hos sina partners i SkyTeam. Flying Blue har fullt dynamisk prissättning och där prissätts Delta ofta till fantasipriser i miles. Virgin Atlantic (som till 49% ägs av Delta) har gång på gång fått revidera sin prissättning på awards efter påtryckningar från Delta. Även tillgängligheten av awards på Delta bokade med Flying Club har begränsats kraftigt på senare tid.Since when does Delta decide how much SAS charge SAS customers for Eurobonus awards? Is Delta going to decide how much a domestic flight in Sweden should cost as well, only because SAS has a codeshare agreement with Delta?
As long as eurobonus is the loyalty program for SAS it's SAS who decide the prices and noone else.
Awards has already been available today and it is the 30/40/50k points per way so it's definitely SAS who set the point cost and no one else.
How much a Eurobonus award with skyteam will cost is unknown to everyon in public at the moment. We don't even know when there will be a merger to Skyteam. But I would assume it'll be close to what the prices are today, roughly 130k points for a return ticket with eurobonus flygin Delta/KLM/AF to USA.
Ja vi får väl se, var ju samma sak för SAS när man införda "maritime" zonen i asien, högst troligt för att awards dit blev väldigt dyra för sas, och man höjde priserna väldigt mycket till Oceanien också vilket säkert var av samma anledning.Ser man historiskt så har Delta haft en påverkan på prissättningen även hos sina partners i SkyTeam. Flying Blue har fullt dynamisk prissättning och där prissätts Delta ofta till fantasipriser i miles. Virgin Atlantic (som till 49% ägs av Delta) har gång på gång fått revidera sin prissättning på awards efter påtryckningar från Delta. Även tillgängligheten av awards på Delta bokade med Flying Club har begränsats kraftigt på senare tid.
Nu återstår det att se om SAS kommer övergå till dynamiska priser eller en fast tabell när de byter allians, men med all sannolikhet så kommer tillgängligheten på Delta antingen att vara begränsad eller så kommer bonusplatserna att kosta dyrt.
Ser att SAS även föreslår rutter med Aeromexico, har det varit så förut?
Min personliga åsikt är att både Savannah och Charleston är värda besök, men Charleston är lite charmigare (på sydstatsvis) men kanske också lite dyrare och så vitt jag vet inte "open container" ifall det nu är viktigt för trivseln. Besökte båda förra sommaren.Edit: Charleston är också rätt trevligt, vill jag minnas.
Jag hoppas du har rätt men oavsett tror jag vi kan se en prisjustering relativt snart. Inte omöjligt att det lanseras som en ”enhancement” på sedvanligt sätt i samband med annan förändring. Börjar bli många år nuvarande priser varit och varje gång tänker jag på hur guldvärt MC premium är….Inte ett dugg konstigt då det är helt vanliga biljetter betalda med poäng, dvs inte award biljetter. Du kan se det då det inte finns någon guldplupp eller genom att dessa biljetter faktiskt ger poäng och har normala avbokningsregler.
Då troligtvis väldigt få biljetter sålts finns alla billiga bokningsklasser kvar, då blir poängpriserna därefter.
Visa bifogad bild 149437