Senaste nytt

SAS öppnar City Lounges?

Det som No 18 erbjuder är väl egentligen ett upphottat och modernare företagshotell. Framförallt genom att utöver traditionella arbetsplatser erbjuda mer kreativa miljöer i loungeanda. Det finns flera internationella inspirationskällor till dessa nya företagshotell som No 18, ett ex. Neuehouse i New York (NeueHouse is a home for the ambitious and curious ).

Att få möjlighet att arbeta i Stockholm i anslutning till möten är intressant, men även jag hade föredragit om den låg närmare Centralen/Arlanda Express.
Borde komma en i Göteborg också!

Säkert en bra service för vissa, men för mig är det ganska ointressant. Kan stiga in i SJ-loungen i stan när jag vill....eller kontoret för den delen.

Kanske den största vinsten är marknadsföringen (?) Att SAS varumärke syns på "elitgatan" där såväl turister som tjocka plånböcker passerar dagligen...

För mig med hemmakontor i Stockholm och skitungar så kommer det bli perfekt.

Man har ju tillgång till loungen både dagen innan och dagen efter, så för min del är det ett jätteplus

Jag kan se att det här skulle kunna vara användbart i vissa fall, men vardagar 9-17 - vem är egentligen målgruppen?

Ska man till Stockholm på ett möte kanske det är trevligt att kunna stanna till där en stund innan om man kommer i god tid före sitt möte, men det förutsätter ju att ens möte är relativt nära Birger Jarlsgatan 18. På hemvägen ser jag ingen större vits med detta då jag hellre skulle åka ut till flygplatsen och se ifall jag kunde komma med ett tidigare flyg.

Dessutom, hade det inte varit rimligt att loungen förlades i närheten av Stockholm C, så att man enkelt kan ta sig mellan den och ARN?

Nu låter jag väldigt skeptisk, men det beror mest på att jag inte riktigt ser nyttan med detta och jag tycker att SAS kan göra bättre saker än sådana här "jippon".
Jag är lite inne på samma spår, jag hade gärna sett mer saker som gör nytta när man flyger, loungebiljetter uppgraderingsvoucher o dyl.

Ska man bara samarbeta med någon/befintlig lokation så känns det ju rätt B?

Jag vet i ärlighetens namn inte när man skulle ha tid att springa där... Känns lite bortkastat. Ser inte hur det genererar någon större PR heller.

Lite info från STAND BY.dk om loungen samt upplysningar om Eurobonus, notera att de skriver att om man spenderar 300.000:- (ingen valuta nämns) under tre år kan man erhålla ett EBP.
Viket betyder att om man under tio år spenderar 3 miljoner kronor får man ett EBD resen av livet.

Lite bilder från city loungen - mycket trevligt måste jag säga.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Toppen