Senaste nytt

SAS öppnar Arlanda-Örnsköldsvik i april 2018

Innebär detta att SAS ska köpa in/wetlease yterliggare 1 ATR eller klarar dom nuvarande ATR slingorna och Örnsköldsvik med den uppsättning ATR dom har?

Alternativet är väll kanske att dom uppdaterar en utav dom befintliga rutterna till en annan maskin?

Magkänslan säger att SAS flyttar ATR-kapacitet från Kalmar till Örnsköldsvik.
 
RNB är väldigt vanlig destination med AT7. AGH är också inte alltför ovanlig.
Nu har jag ingen statistik på detta, men det är min uppfattning.
 
RNB är väldigt vanlig destination med AT7. AGH är också inte alltför ovanlig.
Nu har jag ingen statistik på detta, men det är min uppfattning.

Skulle inte vilja säga att RNB är en vanlig ATR destination. Det är däremot KLR, där alla flygningar är med ATR bortsett från sena kvällflighten från ARN samt tidiga morgonflighten från KLR.
 
Nu har det spårat ur här. Denna tråd handlar om Örnsköldsvik och SAS nya satsning på trafiken mellan Arlanda och Örnsköldsviks flygplats :)
 
Toppen