Senaste nytt

SAS återvänder till Los Angeles: Tråd för ögonvittnen

Satt ombord på den första SK940 igår/idag. Det var andra gången som jag besökte Star Allianceloungen på LAX och den var lika trevlig nu som första gången. Lugnt och skönt och med ett stabilt utbud. Någon öl dracks inte, är ändå nöjd över att ha provat 234 nya öl under 12 dagar i Kalifornien och Portland. Första gången som jag provade nya Go-kabinen. (nu har samtliga klasser provats och resultatet är toppen) Skönt nog gick de 10 timmar som flighten tog rätt smidigt. (fungerande Wifi på långlinjer är verkligen ett bra tidsfördriv) Vår Airbus flög sin provflygning i januari så allt var förstås extremt fräscht och rent ombord. Helt fullt var det inte i ekonomi, runt 20 lediga stolar skulle jag tro. Före boarding höll Sveriges ambassadör i USA tal liksom SAS VD samt ett par direktörer från LAX. Tilltugg, dryck och tårta bjöds det på innan vi klev ombord. En kul historisk upplevelse, har aldrig tidigare varit med om att premiärflyga en ny interkontinental linje.

Attachments

• DSC_6567.JPG
    DSC_6567.JPG
    95,2 KB · Visningar: 543
  • DSC_6568.JPG
    DSC_6568.JPG
    34,8 KB · Visningar: 559
  • DSC_6569.JPG
    DSC_6569.JPG
    32,2 KB · Visningar: 525
  • DSC_6580.JPG
    DSC_6580.JPG
    69,1 KB · Visningar: 537
  • DSC_6582.JPG
    DSC_6582.JPG
    53,3 KB · Visningar: 557
  • DSC_6587.JPG
    DSC_6587.JPG
    61,3 KB · Visningar: 545
  • DSC_6589.JPG
    DSC_6589.JPG
    61,5 KB · Visningar: 585
  • DSC_6591.JPG
    DSC_6591.JPG
    61,3 KB · Visningar: 529
  • DSC_6602.JPG
    DSC_6602.JPG
    66,3 KB · Visningar: 556
  • DSC_6603.JPG
    DSC_6603.JPG
    59,4 KB · Visningar: 555
  • DSC_6607.JPG
    DSC_6607.JPG
    71,2 KB · Visningar: 539
  • DSC_6608.JPG
    DSC_6608.JPG
    56,6 KB · Visningar: 548
  • DSC_6618.JPG
    DSC_6618.JPG
    43,8 KB · Visningar: 543
  • DSC_6620.JPG
    DSC_6620.JPG
    43,8 KB · Visningar: 537
Satt ombord på den första SK940 igår/idag. Det var andra gången som jag besökte Star Allianceloungen på LAX och den var lika trevlig nu som första gången. Lugnt och skönt och med ett stabilt utbud. Någon öl dracks inte, är ändå nöjd över att ha provat 234 nya öl under 12 dagar i Kalifornien och Portland. Första gången som jag provade nya Go-kabinen. (nu har samtliga klasser provats och resultatet är toppen) Skönt nog gick de 10 timmar som flighten tog rätt smidigt. (fungerande Wifi på långlinjer är verkligen ett bra tidsfördriv) Vår Airbus flög sin provflygning i januari så allt var förstås extremt fräscht och rent ombord. Helt fullt var det inte i ekonomi, runt 20 lediga stolar skulle jag tro. Före boarding höll Sveriges ambassadör i USA tal liksom SAS VD samt ett par direktörer från LAX. Tilltugg, dryck och tårta bjöds det på innan vi klev ombord. En kul historisk upplevelse, har aldrig tidigare varit med om att premiärflyga en ny interkontinental linje.
Stort tack för rapportering och bilder. Kul med bra beläggning ombord även om många biljetter mer eller mindre var bortslumpade skulle jag gissa.

Härlig rapportering. Bilden där från luften över den kaliforniska kusten skapar ju ett starkt sug för att testa linjen och återvända till LA !

Satt ombord på den första SK940 igår/idag. Det var andra gången som jag besökte Star Allianceloungen på LAX och den var lika trevlig nu som första gången. Lugnt och skönt och med ett stabilt utbud. Någon öl dracks inte, är ändå nöjd över att ha provat 234 nya öl under 12 dagar i Kalifornien och Portland.

Oerhört trevlig läsning, speciellt imponerad över ert provande av 234 ny öl.

• Gilla
Reactions: Gus
Satt ombord på den första SK940 igår/idag. Det var andra gången som jag besökte Star Allianceloungen på LAX och den var lika trevlig nu som första gången. Lugnt och skönt och med ett stabilt utbud. Någon öl dracks inte, är ändå nöjd över att ha provat 234 nya öl under 12 dagar i Kalifornien och Portland. .

Åh, är så avundsjuk.... Både på flygpremiären och på ölresan:D
Tur att det bara är 2 månader kvar till min semester på västkusten i Usa.
Flyger dock till SFO så det blir ingen test av nya linjen...

Någon som vet när incheckningen öppnar på LAX för SAS till Arlanda?
Jag har morgonen och förmiddagen över på LAX den 30 april och skulle gärna ta en liten taxitur iväg från flygplatsen om jag bara kan checka in och bli av med mina väskor.

Någon som vet när incheckningen öppnar på LAX för SAS till Arlanda?
Jag har morgonen och förmiddagen över på LAX den 30 april och skulle gärna ta en liten taxitur iväg från flygplatsen om jag bara kan checka in och bli av med mina väskor.

Minst 3 timmar innan avgång.

Toppen