Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

SAS har tre A321 Classic igång och merparten av flygningarna utförs i storstadstriangeln. Men sista dagarna ha de flugit en del andra avgångar med. Ikväll flyger t.ex OY-KBB från Göteborg till Malaga :) Inte ofta det händer och det är bra beläggning på de 200 stolarna! :)

SAS Plus
Screenshot_20220725-153441.jpg

SAS Go:
Screenshot_20220725-153544.jpg

Screenshot_20220725-153558.jpg

Idag är det säsongspremiär för Stockholm - Miami! SK957 är nu i luften! :)

Köpenhamn - Miami hade premiär i söndags med SK953 och Oslo - Miami hade premiär med SK955 i fredags! :)

LN-RKT tar premiär turen från Stockholm!

Visa bifogad bild 134094
SAS i ensam majestät på den rutten efter att Finnair nesligt dragit sig ur med svansen mellan benen.

Efter att Kina nu börjat lätta på sina covid-restriktioner, ökar nu SAS på med en andra avgång i veckan till Shanghai.
Den går fredagar från Köpenhamn och åter från PVG på söndag kväll.
Första fredagsavgång blir redan på fredag den 16 december.

Sen blir det lite uppehåll över jul och nyår men från första veckan i januari är trafiken i gång med två turer i veckan med undantag för
fredag/söndag-turen 22-24 januari då kineserna firar sitt nyår.

Idag är det säsongspremiär för Stockholm - Miami! SK957 är nu i luften! :)

Köpenhamn - Miami hade premiär i söndags med SK953 och Oslo - Miami hade premiär med SK955 i fredags! :)

LN-RKT tar premiär turen från Stockholm!

Visa bifogad bild 134094
Var med på den flygningen. I princip helt fullt i business men mycket bra service och cc var på gott humör!
Nämndes dessutom att det var premiär.

Jag vet inte om det bara är jag som har varit ouppmärksam, men SAS tycks dra igång trafiken till Tokyo vid tidtabellsskiftet i slutet av mars.
Det finns ju också en tråd om just Tokyotrafiken här på BC, men inte heller där tycks denna förändring ha uppmärksammats.

Tidtabellen är lite justerad mot tidigare "Japantidtabell" (för att stämma med den faktiska, förlängda resrutten) och ser ut så här:

CPH - HND 11.20 - 07.55+1
HND - CPH 11.45 - 18.40

Trafikeras dagligen med A 350.
Hoppas nu bara att antalet kvarvarande maskiner (4 st) ska räcka till den planerade trafiken till LAX, EWR, HND och PVG!

Jag vet inte om det bara är jag som har varit ouppmärksam, men SAS tycks dra igång trafiken till Tokyo vid tidtabellsskiftet i slutet av mars.
Det finns ju också en tråd om just Tokyotrafiken här på BC, men inte heller där tycks denna förändring ha uppmärksammats.

Tidtabellen är lite justerad mot tidigare "Japantidtabell" (för att stämma med den faktiska, förlängda resrutten) och ser ut så här:

CPH - HND 11.20 - 07.55+1
HND - CPH 11.45 - 18.40

Trafikeras dagligen med A 350.
Hoppas nu bara att antalet kvarvarande maskiner (4 st) ska räcka till den planerade trafiken till LAX, EWR, HND och PVG!
Från noll till dagliga avgångar från 26 mars, d.v.s. två A350 upptagna heltid med denna rutt, och det ska vi tro på efter att de tidigare skjutit upp och skjutit upp? Suck. Som upplagt för att de en månad innan glesar ut schemat för att funka med en A350 och så bokar om mer än hälften av de som bokat in sig. Eller är jag för pessimistisk här?

Eller är jag för pessimistisk här?
Även om man kanske inte ska studsa av glädje än, så tycker jag att det faktum att de publicerar riktiga tider för att flyga runt Ryssland tyder på att de menar allvar nu. Tänkbart att de funderat extra länge på om de ska fortsätta med Japan alls och om det lönar sig och nu kommit fram till att jo, det gör det nog. Har svårt att se vitsen med "skenavgångar" att locka med, med dessa nya besvärligare flygtider.

Toppen