Om det är Blue1/JetTime/Cimber är det lungt, förmodligen även med Wideröe.Bumpar en gammal tråd. Har läst igenom här och en annan tråd som jag hittade men fick inte konkret svat på min fråga.
Gäller 24h öppet köp också codeshare flyg med SK-nummer men opererad av * om man bokar via sas.se? Jag antar svaret är JA, men vill inte riskera det minsta.
Kanske dum fråga men det gäller en god summa pengar och jag håller på med en boka-först-tänka-sen case.
Om det är Blue1/JetTime/Cimber är det lungt, förmodligen även med Wideröe.
I övrigt har jag hört lite olika uppgifter. Jag blev senast igår varnad för att ombokningsreglerna på Plus inte med säkerhet gällde vid codeshare.
Och btw, varför codeshare?
Ja, om det inte var någon ombokningsavgift på den ursprungliga bokningen utan endast en prisskillnad till den nya biljetten så får du tillbaka allt....Jag har en fullprisbokning i SAS Business som jag nu måste boka om.
Vid ombokning blir det ett pristillägg och min fråga är - om jag måste avboka får jag tillbaka ursprungligt biljettpris OCH pristillägget?
(Jag trodde att en fullprisbiljett var ombokningsbar under 1 år utan pristillägg...)