Dr. Miles
Expert
Ja, jag är ganska säker på att det var i V klass (inom Europa).Säker att de är V-klass? Det är ju ungdomsbiljett.
Du kan läsa tråden från länken i mitt inlägg.
Ja, jag är ganska säker på att det var i V klass (inom Europa).Säker att de är V-klass? Det är ju ungdomsbiljett.
Ja, det hade varit smidigare om de accepterade ombokningen. De får behålla pengarna ju.Avboka med full återbetalning har jag rätt att göra, men däremot ombokning till en eller två dagar senare eller tidigare hade ju löst problemet. Jag tycker inte att det är en orimlig begäran. Får jag medhåll av BC-gänget här?
Känns som att detta inte är helt orimligt ifall det finns plats. Om inte annat så till en lägre klass så att säga. Som någon annan sa, de får ju behålla pengarna och ändå sälja din plats som du inte kommer ta.Jag har en bokning i april till Miami där flyget istället för att avgå 07:00 från Göteborg blev ändrat till 06:20. Eftersom jag inte har möjlighet att vara i tid på flygplatsen till 06:20, och inget senare flyg går så att jag hinner med flighten till Miami, så föreslog jag att hela resan inkl hemresan kunde tidigareläggas en dag istället, så första flighten avgår kl 07:25 istället. SAS kundtjänst nixade, med hänvisning till att den långa flighten skulle avgå på ordinarie tid. (Här får jag ändå ge dem cred för att de är kreativa med att komma på riktigt konstiga ursäkter.) Även +/- 2 dagar nekades.
Jag föreslog då att jag kunde avboka hela resan och få hela resan återbetald, men de nixade de också med hänvisning till att biljetten inte är avbokningsbar. Också fel såklart, men inte lika kreativt som den första ursäkten.
Avboka med full återbetalning har jag rätt att göra, men däremot ombokning till en eller två dagar senare eller tidigare hade ju löst problemet. Jag tycker inte att det är en orimlig begäran. Får jag medhåll av BC-gänget här?
Vid ändring av tidtabell har man ju rätt att boka om alternativt att avboka hela resan och få tillbaka alla pengar.Jag har en bokning i april till Miami där flyget istället för att avgå 07:00 från Göteborg blev ändrat till 06:20. Eftersom jag inte har möjlighet att vara i tid på flygplatsen till 06:20, och inget senare flyg går så att jag hinner med flighten till Miami, så föreslog jag att hela resan inkl hemresan kunde tidigareläggas en dag istället, så första flighten avgår kl 07:25 istället. SAS kundtjänst nixade, med hänvisning till att den långa flighten skulle avgå på ordinarie tid. (Här får jag ändå ge dem cred för att de är kreativa med att komma på riktigt konstiga ursäkter.) Även +/- 2 dagar nekades.
Jag föreslog då att jag kunde avboka hela resan och få hela resan återbetald, men de nixade de också med hänvisning till att biljetten inte är avbokningsbar. Också fel såklart, men inte lika kreativt som den första ursäkten.
Avboka med full återbetalning har jag rätt att göra, men däremot ombokning till en eller två dagar senare eller tidigare hade ju löst problemet. Jag tycker inte att det är en orimlig begäran. Får jag medhåll av BC-gänget här?
Förvisso men de kanske kan sälja biljetten dyrare vid senare skede isf. Likadant med biljett dag innan/efter - den kanske kan säljas till dyrare pris.Ja, det hade varit smidigare om de accepterade ombokningen. De får behålla pengarna ju.
Ja, men det är inte Jakobs fel att de har ändrat avgångstiden.Förvisso men de kanske kan sälja biljetten dyrare vid senare skede isf. Likadant med biljett dag innan/efter - den kanske kan säljas till dyrare pris.