Senaste nytt

SAS ändrar sista bag drop till 40 min innan avgång

SAS ändrar till att bag drop stänger 40 min innan avgång på alla inrikesflyg/intra Skandinavien.
Screenshot_20240126-113445.png
 

TasselT

Medlem
Intressant. Innebär att alla Flygtaxi och liknande måste justera sina hämtningstider med minst 10 min tidigare.
 

maswan

Medlem
Igen? De fick ju otroligt mycket skit för det förra gången från frekventa resenärer på små flygplatser, och backade på ett par månader.
 

airac

Medlem
Ok, det var nytt alltså. Blev stressigt på OSD idag. Vi tog flygbussen från Östersund centrum. Den ankommer 47min innan avgång enligt tidtabell. Praktiken var något mindre. Kvinnan i incheckningen var not-amused. Jag ska nog kontakta både flygplatsen och regionen och be dem att tidigarelägga bussen något.
 

maswan

Medlem
Om jag minns rätt i resonemanget förra gången de införde det här var det för att förbättra rätttidigheten. Det är ju dock ett stort nerköp för resenärer på mindre flygplatser där 20-30 minuter brukar vara nog.

Kanske har det också att göra med SAS Connect som (anekdotiskt) verkar ta betydligt längre tid från stängda dörrar till rullande flygplan än gamla SAS?
 

adhoc76

Medlem
Är det ändå inte lite av storm i vattenglas? Det handlar om tio minuter. Givetvis behöver kollektivtrafik och taxi justera sina tider. När det är gjort har jag lite svårt att förstå att detta skulle vara en deal breaker för oss ”affärsresenärer”.
 
Är det ändå inte lite av storm i vattenglas? Det handlar om tio minuter. Givetvis behöver kollektivtrafik och taxi justera sina tider. När det är gjort har jag lite svårt att förstå att detta skulle vara en deal breaker för oss ”affärsresenärer”.
Vid en morgonavgång kommer 15 minuter vs 40 minuter innan på flygplatsen absolut påverka mitt val av flygbolag. När det var 15 min vs 30 min inte lika tydligt, så det är åtminstone en klar försämring.

Däremot är det så sällan jag reser med incheckat bagage att det i praktiken inte påverkar just mig.
 
Toppen