Jag kanske har fel men om jag missar anslutningen på Arlanda har väl ingenting med att göra om det är 2 veckor kvar? Så du menar att alla som får en missad anslutning i världen inte har rätt till ersättning om dom har fått en tidtabellsändring minst 2 veckor före?
Förändring av din biljett skedde mer än 2 veckor innan och därmed utgår ingen ersättning enligt de kriterier som gäller för ersättning.
Det finns dock inget i förordningen som säger vad som händer om ett flygbolag bokar om en för kort connection och du då missar din flight.
Men om jag ska gissa så utgår ingen ersättning här då det inte finns något i förordningen som säger att du har rätt till ersättning i ditt case. Det mest logiska skulle vara att du redan nu bokas om till den senare anslutningen med 6h väntan och för det har du inte rätt till någon ersättning heller.
Du har ju redan själv konstaterat problemet i detta och skrivit om det öppet vilket inte heller är till din fördel om du ska "spela oförstående" i frågan. SAS och "alla andra bolag" läser här inne dagligen om någon nu trodde något annat.