Senaste nytt

SAS ändrar flygtider så det blir för kort connection

palmen

Moderator
Jag kanske har fel men om jag missar anslutningen på Arlanda har väl ingenting med att göra om det är 2 veckor kvar? Så du menar att alla som får en missad anslutning i världen inte har rätt till ersättning om dom har fått en tidtabellsändring minst 2 veckor före?
Förändring av din biljett skedde mer än 2 veckor innan och därmed utgår ingen ersättning enligt de kriterier som gäller för ersättning.
Det finns dock inget i förordningen som säger vad som händer om ett flygbolag bokar om en för kort connection och du då missar din flight.
Men om jag ska gissa så utgår ingen ersättning här då det inte finns något i förordningen som säger att du har rätt till ersättning i ditt case. Det mest logiska skulle vara att du redan nu bokas om till den senare anslutningen med 6h väntan och för det har du inte rätt till någon ersättning heller.

Du har ju redan själv konstaterat problemet i detta och skrivit om det öppet vilket inte heller är till din fördel om du ska "spela oförstående" i frågan. SAS och "alla andra bolag" läser här inne dagligen om någon nu trodde något annat.
 
Det senare och sista planet från göteborg har 35min connection i stockholm inte mycket det heller.men naturligtvis mycket bättre än 10min.Och åker man tidiga planet och missar borde man komma med detta förhoppningsvis. Tråkigt bara att vänta 6 tim.på Arlanda men får väl uppsöka loungen. Tack för svaren.
 

011430121

Medlem
@CLAES OSCARSSON ring SAS och boka din flygning så att det inte blir något strul, du skrev att det är en ATR jag förmodar art det är från Göteborg, kolla vad det är för maskin från Arlanda till Umeå, till 99,9% så är det en A320neo.
Om du har en hemresa bokad kolla även på den vad du har för flygplans typ.
Kolla denna tråd så förstår du varför vi frågar.
https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-ändrar-till-737-700.100006/
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen