Senaste nytt

SARS liknande virus (Corona) i Asien 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vaknar även Qatar:

Travel Alert:
Qatar Airways has taken the decision to suspend flights to and from mainland China from 3 February until further notice due to significant operational challenges caused by entry restrictions imposed by a number of countries.

An ongoing review of operations will be conducted weekly with the intention to reinstate the flights as soon as the restrictions are lifted.

Passengers with tickets booked to or from mainland China between those dates are requested to log in to Manage Booking to ensure their contact information are updated.

Affected passengers can re-book their tickets to alternative dates or destinations, or request a full refund without charge.
  • If you have booked your ticket on qatarairways.com or through any of our offices , you can re-book your tickets or submit a refund request through logging in to Manage Booking or telephoning your local contact centre .
  • If you have booked your tickets though a travel agent, please contact your travel agent to amend or refund your booking.

Nu var det nära. Stod i kön för att checka in på Malindo till Kuala Lumpur. Läste på deras hemsida att de inte lät folk som varit i Kina de senaste 14 dagarna flyga med dem. 12 dagar sedan jag lämnade Shanghai. Jag visade upp stämpeln i passet vid incheckningen men efter att de frågat om jag var i Wuhan fick jag åka med ändå.

Nu var det nära. Stod i kön för att checka in på Malindo till Kuala Lumpur. Läste på deras hemsida att de inte lät folk som varit i Kina de senaste 14 dagarna flyga med dem. 12 dagar sedan jag lämnade Shanghai. Jag visade upp stämpeln i passet vid incheckningen men efter att de frågat om jag var i Wuhan fick jag åka med ändå.
Vet inte om jag ska till eller ogilla detta. Kul för dig men trist dom inte följer sina egna restriktioner.

Nej, jag menade Air China.
Hur gick det för dig? Jag fick avboka via hemsidan nu och hoppas på pengarna tillbaka.

Air China vägrade boka om till andra bolag/rutt och blev lång layover på utresan och hemresan blev ännu värre där jag skulle landa 3h efter jag skulle flyga vidare och några alternativ fanns inte på ca 36h.

Allt detta då de började ställa in mellan Bangkok och Peking. Så kände att jag inte vågade ha kvar bokningen och därmed riskera bli strandad på hemvägen om ännu mer ställs in.

Någon som har koll på om Thai airways har ställt in sina flyg till och från Kina än? Det verkar som de flesta stora bolag temporärt har ställt in flyg till Kina.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen