Senaste nytt

SARS liknande virus (Corona) i Asien 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner heller just ingen oro, men detta kan ju eskalera snabbt.
Jag åker i början av av mars och i juni, ingen är bonus resa därför intresserad om ev. av/ombokning.

Jag har en resa till Thailand om 14 dagar, samt retur med transit i Hong Kong i mitten av februari så jag följer det också. Är en Award så den går att avboka i värsta fall, men hotellbokningen är ej återbetalbar
 

JacobGBG

Medlem
Åker till Tianjin i mitten på Februari. Har aldrig var typen som drabbas av den hysteri som brukar härja i media s¨jag oroas inte av någon smitta. Desto mer undrar jag hur det kommer påverka flygtrafiken och mina reseplaner.
 

011430121

Medlem
Åker till Tianjin i mitten på Februari. Har aldrig var typen som drabbas av den hysteri som brukar härja i media s¨jag oroas inte av någon smitta. Desto mer undrar jag hur det kommer påverka flygtrafiken och mina reseplaner.
Det har även jag undrat, Finnair har ju stordel av sin marknad till och från Asien.
 

Lauda 777

Medlem
Känns inte helt bekvämt med en Singapore / Langkawi tur med start på tisdag. Men det är ju en bit ifrån.

Visst har vi läkare på forumet? Kanske läge för en bc-rekommendation? ☺️
 

Tonton

Medlem
Det har även jag undrat, Finnair har ju stordel av sin marknad till och från Asien.

Kolla bara flygbolagen i Asien. Aktiekursen igår. Även amerikanska bolagen påverkades endel.

Tisdag 21/1 2020
-6,7 % - China Eastern Airlines
-6,51% - China Southern Airlines
-4,07 % - Cathay Pacific
-2,97 % - Japan Airlines
-2,15 % - ANA

Att aktiekrusen påverkas kortsiktigt är en sak, men jag tror även att dessa flygbolag kommer påverkas en längre tid, då specifikt de kinesiska bolagen som har mycket inrikestrafik i Kina, då efterfrågan kommer att minska från utländska personer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen